[OpenGL] tworzenie obiektów 3d do gry w osobnym programie?

Witam,

mam pytanie: czy jest możliwość tworzenia obiektów do gry 3d stworzonej w opengl’u w oddzielnym programie, np. w blenderze? Chodzi mi dokładnie o to, żeby obiekt stworzyć w tym blenderze, a potem wyeksportować go do OpenGL’a. To bardzo ułatwiłoby tworzenie gry.

Z góry thx za odpowiedź.

Oczywiście. Jest jednak ale - OpenGL sam z siebie nie posiada żadnego importera modeli. Musisz albo skorzystać z gotowych bibliotek do importu plików np. 3ds (http://code.google.com/p/lib3ds/), albo samemu napisać (jest z tym ciut roboty, chociaż też zależy od formatu), albo opracować własny format opisu sceny i zaimplementować go oraz skrypt do eksportu do tego formatu dla edytora 3d. Musisz też pamiętać o imporcie tekstur - nawet zwykłe BMP wcale nie jest tak prosto użyć jako teksturę

A WebGL JavaScript exporter for the Blender 3D content creation suite