OpenOffice - aktualizacja

Może ktoś będzie umiał odpowiedzieć mi na pytanie związane z legalnością pakietu Open Office po aktualizacji (zmienię wersji).

Sprawa wygląda tak, iż mam w firmie x komputer z zainstalowanym pakietem Open Office wersja 1.x (nie pamiętam, która wersja dokładnie) i chciałem aktualną wersję zaktualizować do najnowszej wersji 2.3.

Aktualnie zainstalowana wersja jest zakupiona na FV, więc w świetle polskiego prawa jest legalny. Jak będzie wyglądała sprawa legalności po zainstalowaniu najnowszej wersji OO 2.3 ??

Aktualnie zakładam dwie możliwości: pozytywną i negatywną :

pozytywna: zmiana z wersji 1.x na 2.3 będzie traktowana jako aktualizacja już istniejącego programu i będzie nadal legalna. (w tym przypadku ściągam nowego OO i mam z spokój)

negatywna : zmiana z wersji 1.x na 2.3 będzie traktowana jako ZMIANA oprogramowania na inny i będzie już NIELEGALNA (w tym przypadku trzeba by było ponownie kupować OO tylko, że w aktyalnej wersji)

Spotkał się już ktoś z takim problemem ? Z góry dzięki za odpowiedź.

Jeżeli pobierzesz OpenOffice 2.3.0 PL i aktualizujesz swoją starą wersję do wersji 2.3.0, to bedzie to całkowicie legalne.

OpenOffice jest pakietem całkowicie darmowym (na licencji GNU). Kupując wersję płatną, nie płacisz za program, tylko za pudełko, książeczkę, support.

To jest po prostu aktualizacja oprogramowania, które aktualnie posiadasz, a to, że ona odbywa się na zasadzie pobrania nowej, pełnej wersji i zainstalowaniu jej, nie ma żadnego znaczenia. Z resztą w inny sposób pakietu OpenOffice aktualizować się nie da :mrgreen:

Śmiało możesz pobrać i zainstalować wersję 2.3.0.

Fakt, że OO jest na licencji publicznej jest mi dobrze znany.

Problem kupowania OO nie wynika z dodatkowego pudełka lecz z faktu, że dowód zakupu chroni osobę prowadzącą własną działalność gospodarczą przed ewentualnym wykorzystaniem niejasnych przepisów dotyczących tejże licencji przez np urząd skarbowy lub inną instytucję. Jako pewnego rodzaju “doradca” w zakresie oprogramowania instalowanego w firmach jestem ciekaw czy może ktoś znalazł się przed dylematem czy poradzić instalowanie najnowszej wersji OO z przekonaniem, że żadna kontrola się nie doczepi czy może zostawienie wszystkiego w obecnym stanie i pozostawienie OO w aktualnej wersji.

Możliwe, że masz rację i potwierdziła by się moja POZYTYWNA wersja rozwiązująca całkowicie mój problem.

Masz całkowitą rację.

Musimy jeszcze wiedzieć, jaką wersję OpenOffice posiadasz:

:arrow: OpenOffice. org - aktualizujesz - OpenOffice.org 2.3.0 PL

:arrow: OpenOffice. ux.pl - aktualizujesz - OpenOffice.ux.pl 2.3.0-1

miliron skoro masz płatną wersję OO masz również i wsparcie techniczne, zadzwoń więc do producenta czy dystrybutora i poproś o wyjaśnienia, za coś przecież płacisz :!:

seba86mu Posiadam wersję ORG i oczywiście myślałem o zmianie na tą samą dystrybucję.

fiesta Osobiście nic za tego OO nie zapłaciłem. Zrobił to natomiast właściciel firmy X, o której mowa powyżej.

Z tego co wiem wsparcie techniczne obowiązuje na okres 12 miesięcy więc podejrzewam, że już jest nie do wykorzystania. Pomimo braku wsparcia technicznego myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie by napisać EMAILa do org i ux.pl z powyższym zapytaniem. Może pokuszę się także o zadanie danego pytania urzędowi skarbowemu by wydała własną interpretacje. Podejrzewam, że najciekawszą odpowiedź uzyskam właśnie z US pod który podlegam :).