OpenSuse 11.4 na Samsung N150 - szybkość, programy, etc

Witam! Mam pytanie dotyczące openSuse 11.4 ze środowiskiem KDE 4.6. Otóż, posiadam netbooka Samsung N150 z zainstalowanym Windows 7 starter. Netbook posiada 1Gb ram, Intel Atom, dysk 160Gb, grafika zintegrowana. Nie powiem, żeby bił jakiekolwiek rekordy prędkości, a po 4 miesiącach użytkowania zaczyna mnie troszeczkę denerwować (zainstalowałem kilka programów), skonfigurowałem go tak, że już się go bardziej nie da odciążyć… :confused:

Moje pytania dotyczą:

1. Czy openSuse 11.4 ze środowiskiem KDE 4.6 spisze się na tym laptopie? (z linux’ów jestem zielony trochę)

2. Czy po zainstalowaniu ww. systemu laptopik zyska na mocy? (odrobinkę prędkości?)

3. Czy jeżeli mam w domu internet z UPC i ruter Asus RT-N10 nie będzie problemu z podłączeniem internetu bezprzewodowo? (a jak będzie w miejscach z hotspot?)

4. Czy instalacja programów wymaga nieskończenie wielkiego wysiłku?

5. Czy ten system jest przyjazny dla użytkownika?

Następnie jest jeszcze jedno co mnie martwi. Otóż system jaki mam (windows 7 starter) jest zainstalowany na partycji ratunkowej. Jeżeli zainstaluje suse na partycji “obok” to potem będę mógł ją usunąć i “przyłączyć” ponownie do windowsa? Czy mając 2 systemy nie będzie to spowalniać komputera? Czy taki zabieg jest trudny? Czy może posłać windowsa w zaświaty na wieczny spoczynek i zasiąść w susełku?

Proszę o pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam :slight_smile:

1. Skąd mamy wiedzieć? Sprawdź.

2. Na mocy na pewno nie zyska, musiałbyś wymienić CPU / GPU. Na prędkości może i tak.

3. Tak, zakładając, że są drivery do sieciówki.

4. Instalacja każdego programu na każdym systemie wymaga skończoną ilość wysiłku.