OpenSuse 13.1 - Bumblebee, preload, e4rat

Witam. Szukam dla siebie  stabilnej  dystrybucji. Obecnie siedzę na Ubuntu 13.10, którego najchętniej pozbyłbym się już zaraz. Canonical przeszedł chyba sam siebie w tym wydaniu. Najbardziej sypiące się Ubuntu z jakim miałem do czynienia. I wisienka na torcie, którą jest unity. Środowisko nieintuicyjne do wciskania spamu… Gnome od wersji 3,8 nie nadaje się do użytku. Środowisko dla tabletów. Cinnamon po pewnym czasie zaczął pracować przymulać. Pora wrócić do KDE. Pierwsza myśl Arch. Jedna z lepszych dystrybucji, ale dla ludzi, którzy mają czas pogrzebać. Muszę mieć pewność, że po aktualizacji system wstanie. Od kilku dni bawię się Opensusem na VB. System pomimo wirtualnej maszyny chodzi naprawdę dobrze ;] Jestem zielony w susku. Mało też jest poradników.

 

Tu pojawiają do was pytania. Jak zainstalować bumblebee z zamkniętymi sterownikami, preload i e4rat?

 

Dzięki za pomoc

Bumblebee na maszynie wirtualnej? Po co? :slight_smile:

 

Co do preload i e4rat to albo jedno albo drugie, osobiście polecam e4rat (pod warunkiem że używasz ext4).

No nie. System będę instalował u siebie zamiast ubuntu. Preload i e4rat mogą pracować razem. e4rat daję kopa podczas startu systemu i dla wybranych aplikacji, a preload daje speeda przy dalszej pracy.

 

Preload nie jest taki cudowny jakby się zdawało, a dobrze skonfigurowany e4rat bije go na głowę.

 

Co to bumblebee to powinieneś mieć w repozytoriach ubu do automatycznej i bezbolesnej instalacji.

Wiem, bo siedzę na ubuntu z zainstalowanym bumblebee, ale ten system to niewypał. Pytam wyłącznie o suska. Co do e4rat i preload. Oba mogą pracować razem, więc po co się ograniczać do jednego. Tak jak pisałem wcześniej. e4rat przyśpiesza start systemu i wybranych przez nas programów, a preload skraca czas włączania, wcześniej uruchomionych aplikacji.