Opera 60 Windows i WebGL, który nie jest już wspierany

(Paweł A.) #1

WebGL w przeglądarce Opera nie jest już wspierany (od 2/3 lat). Można to jakoś obejść?
Bez%C2%A0tytu%C5%82u
Wciskanie Firefoxa na siłę. “Spróbuj zainstalować Firefoxa i naciśnij Ok, jeśli…”. Przeglądarka Google Chrome potrafi otworzyć stronę poprawnie, gdzie jest wymagany WebGL. Chrome a Opera na tym samym wozie jadą.

(krystian3w) #2

Nie wiem może idzie odpowiednio wcześnie przerwać test czy przeglądarka wspiera z skryptem do:

  • Violentmonkey / Tampermonkey
  • uBlock Origin / AdGuard Adblocker

I niby się samo jakoś doładuje… :rofl:


Wątpię w coś w rodzaju translacji Unity WebGL na “ciężki” JavaScript przy pomocy gotowego “uniwersalnego” dodatku (rozszerzenia).

(Paweł A.) #3

Otóż to. Javy od lat nie instaluję i Adobe Flah Player. Bo to od kilku lat już nie jest standardem na popularnych stronach. Opera potrafi zaskakiwać.

1 Like
(krystian3w) #4

NPAPI “Chromium” porzuciło dawno coś około 45 wersji https://kopalniawiedzy.pl/NPAPI-Chrome-wtyczka,23087.

(Paweł A.) #5

Więc co, aby włączyć w przeglądarce grę (na fejkbuku), konieczna będzie zmiana przeglądarki? To niesprawiedliwe by było ze strony Opery.

(krystian3w) #6

Wymiana na starą (Chrome 45 / Firefox 52 / Opera 35) Internet Explorer 11), no nie za bardzo…

Może to jakoś ruszy w Operze (ale to ma jakieś 3 lata od ostatniego wydania):


Poza tym Unity chyba też zakopało projekt wtyczki do przeglądarki:

The Unity Webplayer is no longer supported. We provide this download link to the last build for convenience, but be aware that the Unity Webplayer has been deprecated and will not get any further update.

(Paweł A.) #7

Unity wydawać by się mogło, że tak. Zakopało, tak jakby. Rok temu chyba próbowałem coś odpalić z Unity na Google Chrome. Nie udało się.


Ok, dzięki Krystian. Chętnie przeczytam wypowiedź od kogoś, kto wie o co biega. Gdybać tak sobie można.