Operator czasem wyrzuca z nadajnika

Od jakiegoś tygodnia mam problem z Internetem mobilnym. Problem wygląda tak, że się nie loguje do nadajnika lub loguje się, ale cały ruch internetowy nie działa. Pierwsza taka awaria trwała dwie doby, dziś w nocy też wywaliło z nadajnika i dopiero teraz udało się zalogować do sieci i internet działa.
Internet mobilny lte bez limitu transferu przez 3 lata nie było tego typu problemów.

Router był restartowany, skanowania była sieć czy widzi wogóle zasięg i wykrywa wszystkie sieci we wszystkich technologiach, modem był przekładany do laptopa i tego też nie wpuszczało na nadajnik (to można wykluczyć problem routera i jego oprogramowania). Po prostu mnie wywala z nadajnika i nie chce mnie przez jakiś czas (kilka godzin do kilku dni) i nie wiem w czym jest tu problem. Z operatorem wolę się nie kontaktować.

Router to Dlink WRT 921 z zainstalowanym oprogramowaniem openwrt, jest ono tylko aktualizowane, nic więcej nie grzebałem. Modem w nim to BroadMobi BM806U-E1 GSM/UMTS/LTE USB-mPCIe
(Qualcomm MDM 9225), ten sam problem występuje też na laptopie Thinkpad T400 do którego używam tej samej sztuki tego modemu (to zwykły modem na mpci).

W ustawieniach widzę możliwość przełączenia na ipv6 tylko kwestia czy operator musi tego typu usługę uruchomić u siebie czy będzie to działać od ręki?

Jaki to operator? Laptop weź i jedz 10 km dalej i sprawdź na innym nadajniku. Dla mnie winą nie jest nadajnik tylko prędzej karta SiM bo to ona się loguje a nie modem. Mialem D-Link DWR-921 na oryginalnym firmware i po roku się zaczął sam wyłączać. Nie pomogły resety do ustawień fabrycznych, wymiana karty SiM, a jak się dobilem do polskiego serwisu D-Linka odpowiedzieli, ze te routery tak mają i w 98% przypadkach pada modem LTE, który sprawia problemy reszcie sprzętu. Była to wersje z modemem LTE czy 6 dla Plusa zrobiona, ale kupione bez loga Plusa na routerze.

Oryginalny soft mają jakiś nie dorobiony. Kiedyś zaczęło mnie limitować do 2Mb/s, reset ustawień naprawił problem. Openwrt jest niebo lepszy i ma więcej funkcji. Nie pisali co dokładnie pada w tym modemie? Nie wiem czy upgrade modemu na samym routerze będzie taka prosta (sterowniki). Przez większość czasu jednak działa. Mieszkam w Warszawie, mam tu 3 nadajniki pod nosem:) By ponowić taką próbę to musiało by znów nie działać./

Ale zauważyłem że w takim momencie mam dostępu do odczytu sms bo wywala komunikat device is not ready. Na allegro jest chyba mało modemów pod mpci lub są bardzo drogie. Strach też używki teraz kupować.

Jaki to operator mobilny??

tmobile. Używam ich od ponad 3 lat. Mało problematyczny operator.

Zadzwoń na infolinie i wymusza wymianę karty SiM. One lubią się psom od wyciągania i wkładania, wyciera się chip. Wyślą ci kurierem.

A wiesz co to biuro obsługi klienta?
Płacisz im więc mają obowiązek udzielić ci pomocy.

Unikam jak ognia kontaktu z nimi jeśli awaria nie będzie trwać powyżej tygodnia. Jest jeden błąd na moją korzyść.

Nie udzielą mu pomocy co do routera bo nie maja go w ofercie, a żaden operator nie ma obowiązku udzielać wsparcia sprzętu, którego oni ci nie dali lub nie sprzedali.

Oczewiscie powinien zadzwonić, opisać sytuacje, a najlepiej napisz do nich na boa@t-mobile.pl podaj dane na kogo umowa, hasło abonenckie z umowy i opisz dokładnie problem. Lepsze niż infolinia, na której zawsze może się trafić ofiara losu.

router dostałem od nich akurat i został już spłacony:) Poza tym problem może prędzej dotyczyć czegoś u nich lub modemu, a nie routera. Ale działa, ale to siada w losowym momencie bez manewrów przy SIM, ona rzadko jest wyciągana.

Może jest jeszcze coś co mogę sprawdzić jak problem wystąpi ponownie - jeśli wystąpi.

Jak napisałem wyżej, napisz maila, podaj numer telefonu do siebie. Gwarantuje ci, ze odpiszą kompetentnie, a może nawet zadzwonią. Mogą mieć awarie na nadajnikach u ciebie i nawet o tym nie wiedzą Nadajniki naprawiają zdalnie, a nie jeżdżą na każdy :slight_smile:

Kartę SiM po 3 latach powinni ci wymienić bo to tez może powodować problemy. Jeśli karta SiM będzie miała wadliwy chip modem LTE będzie tracił połączenie z nadajnikiem, a nawet całkiem rozłączał sygnał.

Wiem, ale poczekam aż awaria będzie trwać długo, jak wyżej jest błąd na koncie i przychodzą zaniżone faktury i wolałbym żeby tak zostało :smiley:

Gorzej jak systemym wykryje błąd i każą ci zwrócić różnice z tego błędu to ci będzie bardziej przykro bo nawet jeśli to błąd systemu to w pewnym sensie ktoś kogoś oszukuje, a najłatwiej ściągnąć różnice od abonenta.

Nie zadzwonisz to nie naprawią usługi, a na forum tu czy innym nikt nie naprawi ci nadajnika i nie wymieni ci telepatycznie karty SiM.

raz się pokapowali po 3 miesiącach, teraz trwa to od kwietnia. Poza tym to nie ja utworzyłem ten błąd. Z samej oferty jestem zadowolony, bo lepszego internetu u mnie nie da się mieć. A teraz są cieżkie czasy.

Nie wiesz czy zrobil to ktoś ten błąd czy system się im zawiesił. Ja mialem podobnie płaciłem 28 zł zamiast 61,50 przez 8 miesięcy, naprawili błąd i w związku, ze wykryli to bo mi internet LTE bez limitu danych oferta, zwalniał do 1Mb/s co tez mogło powodować ze system się zawiesił i usługa świrował;a na moim koncie abonenckim to nie zgłaszali nigdzie i nie oddawałem. Błąd na koncie naprawili, place uczciwie i internet działa jak należy. Był poważny błąd na koncie usługi i naprawiali miesiąc. Błąd był z ich winy więc dostałem na rok rabat na cala fakturę w kwocie 50 zł brutto na kolejnych fakturach przez rok.

1lajk

Fakt, ze wysłałem ponad 100 maili do nich zarzutami ekranu ze speedtesta itp, oraz wymienili kartę sim dla pewności, ze starsza nie powoduje problemów.

U mnie najpoważniejszą awarię były dwie awarie youtube oraz raz wysypało im się 4G na danym rejonie. W pierwszym przypadku działało wszystko poza youtube, Youtube nie wyrabiał z buforowaniem nawet na 144p, wszystko inne działało idealnie. Dziwna awaria. Ale + dla nich że naprawiają a nie że pogoda, że mobilny to tak ma prawo być. Jestem też lekkim userem dla nich :wink: Nie kopiuję internetu

Mam wrażenie, ze ja sobie, ty sobie więc nie wiem co chcesz tu na forum skoro pisze ci co zrób, żeby było lepiej, a ty wiesz lepiej. Nie pomagam takim cwaniaczkom.

Poczekam jak będzie dalej. Do zamknięcia