Opłaty w Google Play


(pozdro) #1

Hej,

zapewne jest tu ktoś kto kupuje w Google Play.

Mam pytanie: to normalne że pobierają 4 zł opłaty za kupno aplikacji? Przykładowo, wczoraj kupiłem PowerAmpa za 11,99zł a z konta zeżarło mi 15,99zł. Norma czy powinienem się martwić? Nie wiem czy to coś da, ale karty używałem pierwszy raz przy płatnościach przez neta

Pozdrawiam


(ra-v) #2

Możliwe że to jakaś kaucja albo coś. Chyba podobnie miałem w App Store (kaucja 2 euro chyba).


(pozdro) #3

Ale ona jest stała?

Z kolei w banku powiedzieli mi, że to może być opłata sprawdzająca czy konto jest aktywne, która wróci do mnie po 14 dniach…z kolei w regulaminie google play nic nie ma o dodatkowych opłatach


(folusek) #4

a to przypadkiem nie jest przewalutowanie


(pozdro) #5

Nie, bo cena jest podana w PLN


(Piotrek2255) #6

A nie przypisywałeś przypadkiem pierwszy raz karty do konta? Jeśli tak to jest to kaucja za weryfikację i zostanie zwrócona.


(pozdro) #7

Tak, pierwszy raz korzystałem z karty w płatnościach internetowych W OGÓLE

Czyli mam się nie przejmować i poczekać, aż naliczona kwota do mnie wróci?


(LonngerM) #8

Spokojnie, ta kwota wróci. Miałem tak samo jak po raz pierwszy kupowałem przy pomocy portfela google. W moim przypadku pobrało 1 dolara.


(pozdro) #9

A jeśli raz przypisałem do konta numer karty, następnie go usunąłem to czy przy następnym przypisaniu numeru do tego samego konta znów pobierze tego dolara?


(folusek) #10

Tak


(LonngerM) #11

Ale tego dolara powinni Ci zwrócić po jakimś czasie


(Upadlyaniolek) #12

a ja mam podobne zapytanie - pierwszy raz korzystalam z wallet google, jednak kaucje pobrało mi dwukrotnie. I dwukrotnie zwrócą? Pisać do nich czy czekać czy zwrócą wszystko?


(ra-v) #13

Może za zarejestrowanie w Google Wallet i za 1. transakcje pobrało. Możesz poczekać.


(iza.bojarska23) #14

Witam czy może ktoś mi pomóc?
Na stronie banku zauważyłam przelew na kwotę 18.99 zł z mojej karty płatniczej na konto Google play ap. Oczywiście niczego nie kupowałam, niczego nie zamawialam. Sprawdzałam pomoc Google ale tam jest prośba tylko o zwrot pieniędzy za zakupione rzeczy a ja w zakładce subskrypcje i historia zamówień mam pusto. O co tu chodzi i jak można odzyskać pieniądze?


(gom1) #15

Jeśli w historii zamówień masz pusto, to może ktoś (np. z domowników) skorzystał z Twojej karty i zamówił coś dla siebie.


(iza.bojarska23) #16

Dziękuję za odpowiedź. Dzwoniłam już do banku na infolinię. Sprawdzili że ktoś musiał zeskanować moją kartę i posłużyć się nią. Złodziej wykonał transakcję w Anglii, gdzie ja nigdy nie byłam. Były podjęte trzy próby kradzieży pieniędzy, ostatnia skuteczna. Karta zastrzeżona, transakcja zareklamowana. Będzie zwrot. Od dwóch miesięcy przebywam w Niemczech więc gdybym nawet coś kliknęła to pokazałby się kod Niemiec a nie Anglii. Karty są w Polsce i nikt nie ma do nich dostępu, więc ewidentnie była to kradzież. Sprawa już jest załatwiona.