Opóźnienie / brak wykonania komendy w grach

Problem:

  • po wcisnieciu klawisza + myszka jednostka nie wykonuje ataku lub robi to z opoznieniem (w grze StarCraft jest reprezentacja graficzna ze komenda jest prawidlowa [zmiana koloru kursora] - co dodaje zamieszania w zrozumieniu problemu)
  • blad wystepuje nieregularnie

Testowane na:

  • League of Legends, StarCraft II
  • dwie klawiatury
  • rozne porty USB

Specyfikacja kompa:

  • Intel i5-8600K 3.6 GHz
  • NVIDIA Geforce GTX 1060 6 GB
  • Płyta główna: GIGABYTE Z370 AORUS GAM K3
  • internet przez kabel LAN/router UPC
  • Windows 10 (Windows Update na biezaco)

Czy to jest gubienie pakietow przez lacze?
Jesli gubi pakiety randomowo i tylko czasami to szybkie sprawdzenie tego nie wykryje?
Jest jakis „dlugofalowy” sposob by to sprawdzic?
Oraz jaki % musialby byc gubiony by to mialo wplyw? I jakie jest wtedy rozwiazanie?

Czy moze to byc blad software (Windows10) - nie robilem formatu przez kilka lat - moze Windows „sie tnie”?

Sprawdzić możesz z jakimś VPN, co nie generuje dużego pingu (np. masz do 10 bez VPN a z nim max. 60).

Jak gry ruszą z Wine do rozgrywki online to można by sprawdzić je z Minta/Ubuntu:

Jak zainstalować League of Legends w systemie Linux [Wine + Winetricks + PlayOnLinux] | Z Linuksa (artykuł „blogowy” tłumaczony z hiszpańskiego)

WineHQ - League of Legends (niby nowsze wydanie działa źle)

Nie do konca rozumiem - chodzi o to, ze sugerujesz ze problemy w League of Legends moga wynikac po prostu ze slabego wykonania silnika samej gry/klienta gry?