W dziale hardware już dostałem pomoc w wyborze komputerów, teraz przyszła pora żeby zapukać tutaj.
W biurze będą 2 komputery i przydałoby się w nich legalne oprogramowanie Konkretnie Windows i Office (oczywiście najnowsze wersje).
Moje pytanie brzmi jak wygląda sprawa z licencjami, są dostępne wersje umożliwiające instalację np. Windows 8.1 na dwóch lub więcej komputerów? Kiedyś czytałem artykuł o tym, że Windows 8 jest dystrybuowany tylko w licencji na jedno stanowisko i nawet zmiana podzespołów powodowała kłopoty, ale może mi się coś pomyliło. W każdym razie wolę spytać. To samo pytanie tyczy się Microsoft Office.
Jak chcecie pracować na oprogramowaniu Windows do firmy wybierz:
coś firmowego (np. Dell, ew. HP, albo Acer) - Dell ma bardzo dobry seriws door2door, HP ujdzie, Acer tańszy ale gorzej z serwisem.
preinstalowany Windows 7 z licencją (naklejką) Windows 8 - jak kiedyś Ci się “zachce”. to Windows 8 sobie zainstalujesz…
Co do Office… Jak chcesz MS Office, to warto się zastanowić na Office 365 - rozłoży się na miesiące koszt zakupu licencji - w 40zł miesięcznie masz pakiet MS Office 365, oraz email 50GB i troszkę innych bajerów. Gdybyś chiał kupić sam MS Office, to koszt około 850-900zł.
Ja nie mówiłem o laptopach. Co dokładnie będzie robione na tych komputerach? “Firmowy” wyjdzie drożej, ale na dłuższą metę opłaca się kupić Della, HP - a jak jeszcze jest opcja z 3-letnią gwarancją to już komfort.
To pewnie czytałeś o OEMach. Microsoft ogólnie posiada licencje dla firm, ale wydaje mi się, że taniej będzie kupić zwykłe licencje, skoro w firmie mają być tylko 2 komputery.
Z MSO powinno być tak samo. Ewentualnie można rozważyć alternatywne pakiety biurowe.