Oprogramowanie jednostanowiskowe - a... awaria komputera


(Irekxara) #1

Witam :slight_smile:

Jak taka sytuacja ma sie w praktyce, ponieważ mam kilka licencji wykupionych na "jeden" komputer i na jednym sa one zainstalowane.

Licencja na program "x" mówi wyraźnie ze, program może być zainstalowany tylko i wyłącznie na jednym stanowisku (co rozumiem komputerze)

moje pytanie :

Co zrobić gdy komputer ulegnie awarii a ja potrzebuje tegoż oprogramowania, czy można go zainstalować na drugim stanowisku bez uprzedniej de instalacji skoro komputer sie popsuł nie miałem takiej możliwości :frowning:

sa to moje "spekulacje" jednak możliwe w życiu codziennym... i jak sądzę dość poplątane do prostego wyjaśnienia :?


(fiesta) #2

Jasne że tak, legalnie możesz używać danego oprogramowania na jednym stanowisku, jeżeli komputer uległ awarii co uniemożliwia ci korzystanie z tegoż oprogramowania możesz zainstalować je na drugim stanowisku, chyba że licencja stanowi inaczej i program jest przypisany do konkretnego komputera.

8)


(Irekxara) #3

ot-to miedzy innymi mi chodzi

tylko jak to wytłumaczyć na "prosty" rozum normalnego usera #-o

mam zrozumieć ze po awarii stanowiska mogę zainstalować oprogramowanie na drugim komputerze ¿


(fiesta) #4

Masz rozumieć że powinieneś poczytac warunki licencji na dany program i w razie wątpliwości kontaktować się z supportem producenta.

8)


(Irekxara) #5

fiesta , nie zaczynaj swego :smiley:

poczytałem i nic tam niema na temat awarii komputera :slight_smile:

w.g. Twoich zaleceń, fora internetowe niebyły by potrzebne, bo i poco skoro jest F1 :lol:

zapytałem po to, by uzyskać odpowiedz wśród tych którzy "wiedzą " co nie co na ten temat :wink:


(fiesta) #6

Czego ??

Ja ci bajek nie opowiadam.

Dlatego:

Po to między innymi zapłaciłeś za program zeby mieć wsparcie ze strony producenta, sam wiesz czytając forum jaki jest poziom wiedzy niektórych którzy udzielają "porad". Dlatego uważam że najlepiej zasięgnąć informacji u źródła jakim jest producent, ewentualnie dystrybutor oprogramowania.

BTW wersje OEM są tanie, ale licencje mają liczne ograniczenia.

8)


(Dariusz) #7

Licencja na jedno stanowisko komputerowe nie jest ściśle powiązana z jednym komputerem. Chyba że mamy do czynienia z systemem operacyjnym Windows, gdzie nakleja się sticker... ale to inna sprawa..

Sam sprzedaje licencję na profesjonalnego Avasta, i też jest tam zapis... iż użytkownik kupuje licencję na X stanowiska.

Załóżmy:

Kupił klient licencję na jedno stanowisko... zainstalował na komputerze A.

Komputer A został przekazany do innych celów, a program licencjonowany został z niego odinstalowany.

Klient może w pełni legalnie zainstalować program na komputerze B, i użytkować go, gdyż ma zakupioną licencję na jedno stanowisko, i właśnie na jednym je używa.

Jakieś jeszcze wątpliwości?

pozdr.


(Irekxara) #8

tak :smiley:

co ?? jesli nie zdążyłem odinstalować z powodu awarii,...


(Dariusz) #9

Ale jakiej dokładnie awarii... bo jeżeli nie działa, to możesz spokojnie zainstalować na innym kompie u używać zgodnie z licencją do czasu naprawy pierwotnego komputera. W momencie jego naprawy na którymś z nich musisz usunąć program bo inaczej użytkowany będzie nielegalnie.


(Irekxara) #10

idarek , jesteś pewien ? bo jeśli tak to super :smiley:


(Uzzo) #11

może nie jestem specem od takich rzeczy ale też miałęm podobny problem i wieć to zależy wszystko jaka awaria

jeśli tak która powoduje nieprawidłowwe działanie a zarazem niemożnosc użytkowania tego poragramu oznacza również że to stanowisko nie jest brane pod uwagę i śmiało możesz instalować na nowym

jeśłi to jest awaria co można pracować na komoterze ale się zawiesza to musimy ją odistalować bo nikt nie będzie sprawdzał czy komputer dziś się zawiesi czy nie tylko czy działa jesli działa jako tako to musisz odinstalować

takie programy nie są przypisane do kpnkretnego komputera tylko do ilości stanowisk a mamy 1

co innego się ma sprawa z systemem operacyjnym

ale jak masz licencje i dowód zakupu to nie musisz się aż tak martwić

ale w razie jakich wątpliwości skontaktuj się z producentem


(Dariusz) #12

@xulu , tak, jestem pewien.. tylko napisz dokładnie co to za awaria co ci powiem na 101%