"optymalne zakłócenia" dla DSL, neostrada, Linksys WAG200


(kid_m) #1

witam.

mam taki problem: częste zrywanie połączeń i trudności z ponownym połączeniem.

łączę się z routerem i widzę takie parametry jak poniżej.

DSL Status: Connected

DSL Modulation Mode: G.dmt

DSL Path Mode: Interleaved

Downstream Rate: 2496 kbps

Upstream Rate: 320 kbps

Downstream Margin: 26 db

Upstream Margin: 24 db

Downstream Line Attenuation: 36 db

Upstream Line Attenuation: 7 db

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 2 db

jak bardzo odbiegają one od normy? (download 2Mb/s, upload 256kbps)

(dodam, że problem leży gdzieś na linii tp - u mnie jest wszystko w porządku)


(Maney691) #2

Koledze glasser chodzi o ewentualne szumy lub inne zakłócenia przy zsynchronizowanym modemie.

Czy przy gniazdku/ach podłączone masz filtry przed aparatami telefonicznymi?


(walpi) #3

Miałem kiedyś styczność z podobnym problemem. Telefon działał dobrze a z internetem zaczęły się problemy. Czasem nie dało się wejść nawet na router. Podłączyłem normalny modem działał do pewnego czasu. Wymieniałem router. W końcu po kilku godzinach męczarni i rozmowach z telekomunikacją udowodniłem im, że jest coś od nich. Okazało się, że był za słaby sygnał od nich. Przyjechali pokręcili w słupach na ulicy i zaczęło działać.


(kid_m) #4

telefon "działa normalnie", a przy każdym aparacie jest założony filtr.

router ma problemy z synchronizacją, co jest spowodowane słabym

sygnałem ze strony telekomunikacji. to wiem i tego jestem pewien.

pytanie tylko jak bardzo moje wartości db odbiegają od... norm.


(PaPuX) #5

Wszystkie parametry masz ok oprócz mocy transmisji.

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 2 db

Wartości zbyt małe. Na liniach ADSL nie ma prawa działąć nic co spadnie poniżej 6db


(Dobrol) #6

Zgłoś to do TP jako reklamacje a nie problem techniczny.

Dla TP problem techniczny nie jest reklamacją i mogą długo działać i nie ma żadnych konsekwencji.

Reklamacja jest zapisana prawem i tu już można wyciągać konsekwencje.


(kid_m) #7

Dzięki. Przyjechał technik, posprawdzał i… wyszło, że wszystko jest w porządku. Stwierdził, że być może mam stare gniazdka telefoniczne (!). Ale wcześniej przez kilka lat wszystko chodziło... Router wymieniałem, testowałem u kumpla. Inny kumpel przywiózł swój router… Technik akurat trafił na lepszy moment, sprawdził jeszcze raz i… no i rzeczywiście. Dzisiaj ma(ją) coś kombinować na słupie, a jeśli to nie pomoże będą szli dalej. Mimo wszystko zgłoszę to jako problem techniczny, bo istnieje możliwość, że taki technik chce sobie nabić zgłoszeń.

Wiem, że łącza i sprzęt mogą się różnić, ale… wy jakie macie te wartości db?


(kid_m) #8

pogrzebali, pogrzebali i wygląda to teraz tak:

Downstream Margin: 31 db

Upstream Margin: 24 db

Downstream Line Attenuation: 34 db

Upstream Line Attenuation: 7.5 db

Downstream Transmit Power: 11 db

Upstream Transmit Power: 4 db


(Mariowit40) #9

kolego jak mogę sprawdzić wartości db przy sagemie800 ,bo router TP link mam sprawdzany u kolegi , mam takie same problemy z internetem jak ty. Zauważyłem dopiero teraz że słupek telefoniczny był niedawno wymieniany przy mojej posesji.