Orange nie dotrzymał warunków umowy, co robić?


(Lammermoor) #1

Mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. 12 grudnia ub. r. podpisałam aneks do umowy ze zmianą taryfy na wyższą i telefonem BlackBerry 9790. Poprzednio miałam włączoną usługę BIS i poproszono mnie żebym ją dzień przed końcem ostatniego okresu rozliczeniowego wyłączyła, jako, że jest aktywna już w nowym planie. 14 stycznia br. została wyłączona. Otrzymałam powiadomienie przez sms, że jest wyłączona, następnie, że jest włączona na okres próbny ale w sumie nie działała.

Sytuacja nie uległa zmianie po kilku dniach więc zadzwoniłam do BOK zapytać dlaczego. Dowiedziałam się, że nowy plan w ogóle nie jest wprowadzony, nie wiedzieli dlaczego. Napisano reklamację i czekałam, jest podobno 14 dni na rozpatrzenie. 18 stycznia otrzymałam sms, że rozpatrzono pozytywnie i powiadomienie przyjdzie pocztą.

Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło. Nie ma żadnego pisma i dodatkowo zapłaciłam rachunek, obejmujący stary plan taryfowy w podwyższonej kwocie, zamiast przyznanego mi w następnym rozliczeniu za 1 zł...

Przeczytałam umowę, niczego tam nie znalazłam jakie konsekwencje ponosi operator w zw. z jej niedotrzymaniem. Mam dość, najchętniej zrezygnowałabym z usług Orange, chociaż jestem w tej sieci od 15 lat to teraz już przegięli. Nie wiem jednak jakie są moje prawa dot. tej historii. Podkusiło mnie, żeby przesiąść się na nowy telefon bo myślałam, że stary został wyrejestrowany i dlatego BIS na nim nie działa. Jeśli nawet można by teraz zerwać umowę to pewnie każą płacić za terminal?

Bardzo proszę o radę, może ktoś się w tym lepiej orientuje bo nie wiem co mam robić dalej. BIS jest mi niezbędny do pracy, chociaż gdyby można zrezygnować z umowy i BB to poradzę sobie inaczej i z innym telefonem.


(system) #2

No wyłączając usługę BIS napewno go wyrejestrowali z systemu ale nie powinno być problemów z ponowną aktywacją ponieważ Pani jako użytkownik oraz nawet nr tel się nie zmienia. Problem polega na tym że wyłączyli stary plan taryfowy a nowego nie włączyli. Dziwi mnie dlaczego orange włączyło BIS na jakiś okres próbny…(o co kaman :?: :?: #-o ![-o<


(Chillout) #3

W pierwszej kolejności idź do salonu Orange, poproś konsultanta, żeby w Twoim imieniu zadzwonił do BOK-u.

Zerwanie umowy: Miesiące pomnożone przez abonament do końca umowy.

Zerwanie umowy bez kosztów poniesionych przez Ciebie:

Konsultant wprowadził Ciebie w błąd.

Błędnie wypełniona umowa.

Telefon bez opcji, którą chciałaś,a konsultant powiedział, że jest.

Nowy plan taryfowy wchodzi zawsze z nowym okresem rozliczeniowym.

http://www.orange.pl/kid,4001204952,id, … ticle.html


(Lammermoor) #4

Umowa i telefon dostarczony przez kuriera, nie załatwiałam sprawy w salonie. 12 grudnia było złożone zamówienie na urządzenie w czasie telefonicznej rozmowy z konsultantem, atakowali mnie chyba od miesiąca, że mają propozycje dot. przedłużenia umowy. Kilka razy nie podejmowałam żadnej decyzji bo proponowana cena urządzenia była zbyt wysoka. Z kim mam teraz rozmawiać, z BOK i kolejnym konsultantem, czy istnieje możliwość rozmowy z jakimś człowiekiem na kierowniczym stanowisku? Rozmowa z konsultantem niczego nie wnosi, każą pewnie znowu czekać. Jak mogę zacząć starania o zerwanie umowy, tylko nie mam zamiaru płacić za telefon a nie wiem czy istnieje możliwość żeby go oddać? W sumie jest już używany. Sorry, że zanudzam ale dalej nie wiem od czego zacząć.


(foreste) #5

1

http://www.bbnews.pl/2013/02/jeszcze-ra … kberry-10/

2

Do 10 dni od podpisania umowy/aneksu masz prawo zerwania umowy bez konkwencji.


(Chillout) #6

Pracowałem przez rok jako konsultant Orange w salonie.

  1. No tak, ale jak rozumiem dostałaś umowę przez kuriera i ją podpisałaś. To znaczy, że ją przeczytałaś i zgodziłaś się na warunki umowy.

  2. Sprzedażą telefoniczną zajmuję się firma zewnętrzna, która działa w imieniu Orange. Ale każda taka firma i Orange, są dla siebie w tym momencie konkurencją, bo każda z tych firm ma plany sprzedaży.

  3. Nowy plan taryfowy wchodzi w życie z nowym okresem rozliczeniowym. Każdy ma inny taki okres. To trzeba też się dowiedzieć.

  4. Reklamacja może być rozpatrywana przez miesiąc.

  5. W tym momencie zostaje tylko reklamacja telefoniczna, musisz nękać bok lub konsultanta, żeby w Twoim imieniu zadzwonił.

  6. Sama sobie zawiniłaś niestety podpisując umowę przez telefon. Nie takie cyrki widziałem odnośnie podpisywanych umów przez telefon.

@foreste

To zależy czy umowa jest biznesowa czy indywidualna.

Jaka to umowa?


(Lammermoor) #7

Telefoniczną zgodę na warunki umowy i terminal wyraziłam 12 grudnia, przesyłkę odebrałam 18 XII, był dołączony aneks do umowy razem ze zmianami warunków, wystawiony przez PTK Centertel. Okres rozliczeniowy mój, ten w którym usługa powinna być już włączona to od 15 stycznia - 16 lutego br. W grudniu już było za późno aby ją aktywować, tak mnie poinformowano. Umowa jest indywidualna.

Ja nie mam żadnych pretensji dotyczących warunków umowy, tylko mam o to, że nie włączyli mi nowego planu taryfowego a BIS nie działa od 14 stycznia. Black Berry bez BIS to nie wiem do czego ma służyć? Praktycznie telefon jest bezużyteczny w tej chwili.


(Chillout) #8

Jagoda przejdź się do salonu i niech, któryś z konsultantów spróbuje to jeszcze raz wyjaśnić to z Bokiem.

Może z boku coś jeszcze podpowiedzą, co masz zrobić lub oni zrobią w tym kierunku.

Bok może włączyć plany taryfowe, usługi od ręki. Więc szczerze i bez nerwów porozmawiaj z konsultantem o Twoim problemie. Zawsze mogą anulować abonament, więc z uśmiechem idź.

Tyle mogę pomóc.

Pozdrawiam:)


(Lammermoor) #9

Otrzymałam pismo w którym przepraszają jedynie za błędnie naliczone opłaty, plan wprowadzą od 16.II czyli z miesięcznym opóźnieniem i tyle. Telefonu używam praktycznie tylko do dzwonienia. Nie wiem czy taka informacja z Orange ma mi wystarczyć? W sumie nie dotrzymali umowy, myślałam, że chociaż zaproponują jakieś dodatkowe bonusy a tu figa z makiem… Wybrałam kolejne urządzenie BB żeby móc korzystać z BIS, umowę podpisałam na 2 lata. Nie musiałam tego robić bo mam w domu kilka telefonów, w tym dwa nowe, których nikt nie używa i mogłam korzystać z nich z innym pakietem, wyłączając usługę BIS. Nie wiem czy jest sens cokolwiek jeszcze z tym robić?


(Chillout) #10

Pisemne reklamacje i telefony do boku. Aż zmiękną.


(Orange Ekspert) #11

Jagoda, jeżeli nadal Twój problem nie został rozwiązany, prześlij do nas zgłoszenie korzystając z formularza pomocy : http://on.fb.me/RwMSRZ, Przeanalizujemy sprawę i postaramy się pomóc w rozwiązaniu , pozdrawiamy