Orange spowalnia mi download na Neostradzie - co mogę zrobić?

Witam.

Z góry powiem, że chodzi o Neostradę do 10Mb/s. Wiem, że podobno po uruchomieniu tej opcji operator ustala w ciągu dwóch tygodni na jakiej prędkości “zapiąć” łącze u danej osoby.

 

Moja umowa jest aktywna od ponad 1,5 roku, a Orange co jakiś czas regularnie bez przyczyny zmniejsza prędkość pobierania! Na początku ustawione zostało 8Mb, po dwóch miesiącach zredukowali do 6Mb. Po roku czasu Neostrada wynosiła już 4Mb, a dziś router zsynchronizował się na jedyne 3Mb/s.

 

Wiem, że teoretycznie to wszystko jest zgodne z umową, ale to zwykłe chamstwo. Na dodatek oni nie zrobili raz tego ustalania możliwości mojego łącza, a już któryś raz z kolei zmiejszają mi parametry. Celowo obcinają mi co jakiś czas Neo bez przyczyny, a łącze na chociażby 6 Megach działało stabilnie. Router jest z włączoną obsługą ADSL2+.

 

Bardzo proszę o pomoc. Czy mogę coś w tej sytuacji zrobić :?: Czy mogę zażądać zresetowania parametrów łącza by jeszcze raz ustaliła mi się jego prędkość :?:

Czuję się oszukiwany i naciągany.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Parametry łącza z routera tutaj wklej. Nikt na pewno Cię nie oszukuje ani nie naciąga, bo jak sam napisałeś wszystko jest zgodnie z umową usługi DO 10 Mb/s.

Odyniec czy na pewno? Z tego co mi wiadomo oni powinni raz ustalić prędkość na danym łączu i tyle, a oni co kilka miesięcy obcinają mi download. To uczciwe? Gdybym nie zalogował się do routera to pomyślałbym, że to jakieś chwilowe problemy a tu synchron na 3Mb, gdzie wczoraj jeszcze było 4Mb.

 

 

SNR Margin:          Down 18.0    Up 9.0

Line Attenuation:   53.0              25.5

Data Rate:             3072             864  kbps

POWER:                19.0              12.5  dbm

CRC:                       0                 0

Oczywiście nie wymagam cudów na takim łączu, ale kiedyś bez problemu działało i 6 Mb, bez żadnych problemów, a teraz się okazuje, że za miesiąc mogę wylądować z najniższą opcją 1 Mb!  :-x

Wg. mnie mało możesz zrobić. Spowolnienie wytłumaczą kondycją łącza i jego stanem technicznym.

Takie jest orange :slight_smile:

Czyli co, pozostaje mi siedzieć i patrzeć jak ponownie zwalniają mi transfer?

Może jakieś telefony do nich, męczenie konsultantów? Nie pomoże?

Tłumienie linii masz wysokie. Automat na centrali obniża synchro automatycznie. Możesz do nich zadzwonić, może nawet wyślą technika, ale według mnie na znaczącą poprawę nie ma co liczyć.

A czy na całą sytuację może mieć wpływ fakt, że wyłączam zawsze router na noc :?:

Nie pomoże. To nie jest łącze o gwarantowanych parametrach, co zresztą podkreślone jest wyraźnie w umowie. Możesz natomiast zgłosić im potrzebę sprawdzenia łącza, i jeśli potwierdzą że np. 6 Mb to max - to o ile istnieje jeszcze w ofercie taka opcja - możesz zażądać weryfikacji umowy i tym sposobem obniżyć opłatę jeśli udowodnisz w ten sposób że to oni nie dopełnili sprawdzenia możliwości technicznych łącza.

Osobna sprawa, że parametry mogą się zmieniać w zależności od obciążenia sieci telefonicznej, a ta - sądząc z tego co podałeś nie jest najwyższej jakości…

Poniżej dolnej granicy 1 Mb/s mógłby żądać rozwiązaniu umowy. W jego sytuacji wszystko jest zgodne z umową. 

Masz wysokie tłumienie. Na takim tłumieniu koło 4Mb/s powinieneś wyciągnąć. Jeśli wcześniej miałeś 8Mb/s i nie było problemu z linią, to powinieneś to zgłosić, bo coś się widocznie stało. Może zgłoszenie coś pomoże, kabli pewnie wymienią, bo się im nie opłaci, ale chociaż dostaniesz jakąś informacje.

 tu racja  miałem  ten sam problem  na poczatku  po zmianie z 2 mb na od 1mb do 10 mb  wszystko swietnie chodziło  przez 2 miesiace pózniej  lipa spadki transferu , rwanie  połaczenia   itd.  pytanie  dlaczego przecież chodziło  !?!?! zadzwoniłem   i dowiedziałem  sie że automat mnie przestawił na 1.5 mb  chodziło o tłumienność ok.  pani  zresetowała mi  łacze   i było ok  przez dwa dni  , zadzwoniłem  znowu  zgłosiłem problem  , po godzinnej walce z ustawieniami i panem z info lini  przyjał zgłoszenie  . Okazało sie  że na mojej lini było przeciążenie  i po prostu  przepieli mnie   gdzieś tam na centrali żałosne  bo  dobrze wiedzieli  co grane  nawet technika nie było  tylko sms że  awaria została usunięta . Więc dzwoń i ich nękaj 

Zaraz po podpisaniu umowy łącze “zapięli” mi na 8Mb i przyznam, że zdarzały się zrywane połączenia. Zmniejszyli na 6Mb. Wszystko wówczas chodziło bez zająknięcia, żadnych widocznych problemów. Potem znowu zmniejszenie na 4Mb i te 4Mb działały najdłużej.

 

I wyciągałem przez około rok. Zero problemów. Dlatego nie pojmuję ponownego zmniejszenia na 3Mb. ;/

odpowiedz może być  taka że  neostrada likwiduje  łacza 2 MB  proponując  1-10 MB  i łacza siadaja  wpinając nowych klientów  i  podwyższając prędkości  .

Już dawno nie ma oferty o takiej prędkości dla indywidualnych klientów.

może ale jeśli ktoś tkwił  na umowie 24 miechy  to rozpiętość  może być rózna  jeśli chodzi o czas 

Dziś po synchronizacji parametry w routerze wyglądają tak:

                                  Downstream                          Upstream

SNR Margin:              22.5                                        12.0       db

Line Attenuation:       52.5                                        25.5       db

Data Rate:                 3072                                       864        kbps

POWER:                    19.0                                        12.5       dbm

CRC:                          0                                             6

 

przy czym wartość SNR Margin nie jest stała, zmienia się z 22.0 db na 22.5db.

 

No chyba na takich parametrach powinny normalnie działać te 4Mb/s, prawda? :?:

 

Dziś zamierzam do nich dzwonić i coś wskórać w tej sytuacji.

Linia nie skróciła się przez noc, więc nic tutaj się nie poprawiło :wink:

Dawaj znać co tam ciekawego w temacie, ponieważ jeśli coś zdziałasz to sam się pomęczę z nimi.

SNRy masz okej, tu połączenie nie będzie się zrywać, ale wciąż masz wysokie tłumienie. Więcej jak 4Mb/s nie wyciągniesz. Pamiętaj też, że szybkość synchronizacji nie jest równa szybkości łącza.

roobal zdaję sobie z tego sprawę i nawet więcej niż 4Mb nie oczekuję. Ale moje łącze obsługuje 2, a czasem 3 komputery jednocześnie, więc każdy Megabit się dla mnie liczy.

Czwórka działała stabilnie i chciałbym ją z powrotem. Bo przy 3 zaczynam powoli czuć dyskomfort używania internetu.

Przy okazji tego małego zamieszania spostrzegłem że już jesienią kończy mi się umowa na tą pożal się boże opcję “DO 10Mb” i zastanawiam się jak to wykorzystać… Czy mieszkając na wsi jestem skazany tylko na neostradę? Może podpowiecie mi jakieś inne opcje w rozsądnych kwotach?