Orange spowalnia mi download na Neostradzie - co mogę zrobić?


(aderas) #1

Witam.

Z góry powiem, że chodzi o Neostradę do 10Mb/s. Wiem, że podobno po uruchomieniu tej opcji operator ustala w ciągu dwóch tygodni na jakiej prędkości "zapiąć" łącze u danej osoby.

 

Moja umowa jest aktywna od ponad 1,5 roku, a Orange co jakiś czas regularnie bez przyczyny zmniejsza prędkość pobierania! Na początku ustawione zostało 8Mb, po dwóch miesiącach zredukowali do 6Mb. Po roku czasu Neostrada wynosiła już 4Mb, a dziś router zsynchronizował się na jedyne 3Mb/s.

 

Wiem, że teoretycznie to wszystko jest zgodne z umową, ale to zwykłe chamstwo. Na dodatek oni nie zrobili raz tego ustalania możliwości mojego łącza, a już któryś raz z kolei zmiejszają mi parametry. Celowo obcinają mi co jakiś czas Neo bez przyczyny, a łącze na chociażby 6 Megach działało stabilnie. Router jest z włączoną obsługą ADSL2+.

 

Bardzo proszę o pomoc. Czy mogę coś w tej sytuacji zrobić :?: Czy mogę zażądać zresetowania parametrów łącza by jeszcze raz ustaliła mi się jego prędkość :?:

Czuję się oszukiwany i naciągany.

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.


(Odyniec_Stary) #2

Parametry łącza z routera tutaj wklej. Nikt na pewno Cię nie oszukuje ani nie naciąga, bo jak sam napisałeś wszystko jest zgodnie z umową usługi DO 10 Mb/s.


(aderas) #3

Odyniec czy na pewno? Z tego co mi wiadomo oni powinni raz ustalić prędkość na danym łączu i tyle, a oni co kilka miesięcy obcinają mi download. To uczciwe? Gdybym nie zalogował się do routera to pomyślałbym, że to jakieś chwilowe problemy a tu synchron na 3Mb, gdzie wczoraj jeszcze było 4Mb.

 

 

SNR Margin:          Down 18.0    Up 9.0

Line Attenuation:   53.0              25.5

Data Rate:             3072             864  kbps

POWER:                19.0              12.5  dbm

CRC:                       0                 0

Oczywiście nie wymagam cudów na takim łączu, ale kiedyś bez problemu działało i 6 Mb, bez żadnych problemów, a teraz się okazuje, że za miesiąc mogę wylądować z najniższą opcją 1 Mb!  :-x


#4

Wg. mnie mało możesz zrobić. Spowolnienie wytłumaczą kondycją łącza i jego stanem technicznym.

Takie jest orange :slight_smile:


(aderas) #5

Czyli co, pozostaje mi siedzieć i patrzeć jak ponownie zwalniają mi transfer?

Może jakieś telefony do nich, męczenie konsultantów? Nie pomoże?


(Odyniec_Stary) #6

Tłumienie linii masz wysokie. Automat na centrali obniża synchro automatycznie. Możesz do nich zadzwonić, może nawet wyślą technika, ale według mnie na znaczącą poprawę nie ma co liczyć.


(aderas) #7

A czy na całą sytuację może mieć wpływ fakt, że wyłączam zawsze router na noc :?:


(Veers) #8

Nie pomoże. To nie jest łącze o gwarantowanych parametrach, co zresztą podkreślone jest wyraźnie w umowie. Możesz natomiast zgłosić im potrzebę sprawdzenia łącza, i jeśli potwierdzą że np. 6 Mb to max - to o ile istnieje jeszcze w ofercie taka opcja - możesz zażądać weryfikacji umowy i tym sposobem obniżyć opłatę jeśli udowodnisz w ten sposób że to oni nie dopełnili sprawdzenia możliwości technicznych łącza.

Osobna sprawa, że parametry mogą się zmieniać w zależności od obciążenia sieci telefonicznej, a ta - sądząc z tego co podałeś nie jest najwyższej jakości…


(Odyniec_Stary) #9

Poniżej dolnej granicy 1 Mb/s mógłby żądać rozwiązaniu umowy. W jego sytuacji wszystko jest zgodne z umową. 


(roobal) #10

Masz wysokie tłumienie. Na takim tłumieniu koło 4Mb/s powinieneś wyciągnąć. Jeśli wcześniej miałeś 8Mb/s i nie było problemu z linią, to powinieneś to zgłosić, bo coś się widocznie stało. Może zgłoszenie coś pomoże, kabli pewnie wymienią, bo się im nie opłaci, ale chociaż dostaniesz jakąś informacje.


(foni78) #11

 tu racja  miałem  ten sam problem  na poczatku  po zmianie z 2 mb na od 1mb do 10 mb  wszystko swietnie chodziło  przez 2 miesiace pózniej  lipa spadki transferu , rwanie  połaczenia   itd.  pytanie  dlaczego przecież chodziło  !?!?! zadzwoniłem   i dowiedziałem  sie że automat mnie przestawił na 1.5 mb  chodziło o tłumienność ok.  pani  zresetowała mi  łacze   i było ok  przez dwa dni  , zadzwoniłem  znowu  zgłosiłem problem  , po godzinnej walce z ustawieniami i panem z info lini  przyjał zgłoszenie  . Okazało sie  że na mojej lini było przeciążenie  i po prostu  przepieli mnie   gdzieś tam na centrali żałosne  bo  dobrze wiedzieli  co grane  nawet technika nie było  tylko sms że  awaria została usunięta . Więc dzwoń i ich nękaj 


(aderas) #12

Zaraz po podpisaniu umowy łącze “zapięli” mi na 8Mb i przyznam, że zdarzały się zrywane połączenia. Zmniejszyli na 6Mb. Wszystko wówczas chodziło bez zająknięcia, żadnych widocznych problemów. Potem znowu zmniejszenie na 4Mb i te 4Mb działały najdłużej.

 

I wyciągałem przez około rok. Zero problemów. Dlatego nie pojmuję ponownego zmniejszenia na 3Mb. ;/


(foni78) #13

odpowiedz może być  taka że  neostrada likwiduje  łacza 2 MB  proponując  1-10 MB  i łacza siadaja  wpinając nowych klientów  i  podwyższając prędkości  .


(Odyniec_Stary) #14

Już dawno nie ma oferty o takiej prędkości dla indywidualnych klientów.


(foni78) #15

może ale jeśli ktoś tkwił  na umowie 24 miechy  to rozpiętość  może być rózna  jeśli chodzi o czas 


(aderas) #16

Dziś po synchronizacji parametry w routerze wyglądają tak:

                                  Downstream                          Upstream

SNR Margin:              22.5                                        12.0       db

Line Attenuation:       52.5                                        25.5       db

Data Rate:                 3072                                       864        kbps

POWER:                    19.0                                        12.5       dbm

CRC:                          0                                             6

 

przy czym wartość SNR Margin nie jest stała, zmienia się z 22.0 db na 22.5db.

 

No chyba na takich parametrach powinny normalnie działać te 4Mb/s, prawda? :?:

 

Dziś zamierzam do nich dzwonić i coś wskórać w tej sytuacji.


(Odyniec_Stary) #17

Linia nie skróciła się przez noc, więc nic tutaj się nie poprawiło :wink:


#18

Dawaj znać co tam ciekawego w temacie, ponieważ jeśli coś zdziałasz to sam się pomęczę z nimi.


(roobal) #19

SNRy masz okej, tu połączenie nie będzie się zrywać, ale wciąż masz wysokie tłumienie. Więcej jak 4Mb/s nie wyciągniesz. Pamiętaj też, że szybkość synchronizacji nie jest równa szybkości łącza.


(aderas) #20

roobal zdaję sobie z tego sprawę i nawet więcej niż 4Mb nie oczekuję. Ale moje łącze obsługuje 2, a czasem 3 komputery jednocześnie, więc każdy Megabit się dla mnie liczy.

Czwórka działała stabilnie i chciałbym ją z powrotem. Bo przy 3 zaczynam powoli czuć dyskomfort używania internetu.

Przy okazji tego małego zamieszania spostrzegłem że już jesienią kończy mi się umowa na tą pożal się boże opcję “DO 10Mb” i zastanawiam się jak to wykorzystać… Czy mieszkając na wsi jestem skazany tylko na neostradę? Może podpowiecie mi jakieś inne opcje w rozsądnych kwotach?