Ostateczne rozwiązanie kwestii synchronizacji plików

Witam!

Postanowiłem raz na zawsze rozprawić się z kwestią synchronizacji plików. Wojuję z tym od lat. Generalnie chciałbym, aby wszystkie pliki były przechowywane w chmurze w Google Docs, a oprócz tego w moim Androidzie i na kompie. Sprawa wydawała się oczywista, szczególnie gdy Google wypuścił Drive, ale szybko się okazało, że oczywista nie jest. Google Drive to w ogóle nieporozumienie, za cholerę nie udaje mi się go ustawić tak jak chcę (czyli żeby pliki Worda synchronizował w taki sposób, abym mógł Wordem na kompie mieć do nich dostęp). Na Androidzie to już w ogóle nieporozumienie, bo bez internetu praktycznie nic w tym Google Drive zrobić nie mogę - ani dodać nowego pliku ani nic. Generalnie więc szukam rozwiązania pośredniego, konkretnie:

SYNCHRONIZACJA PLIKÓW

Narzędzie, które mi zsynchronizuje wszystkie pliki z Google Docs pomiędzy urządzeniami, żebym miał do nich dostęp offline, żeby synchronizowało się automatycznie w tle, itd…

  • Windows <> Google Docs

  • Android <> Google Docs

SYNCHRONIZACJA NOTATEK

To już w ogóle święty Graal - Chciałbym coś co bez zabawy w skomplikowaną edycję tekstu pozwoli mi synchronizować notatki - coś prostego, że dwa kliknięcia, wpisuję tekst, zapisuję i już. Chciałbym aby notatki były trzymane w Google Docs w wybranym katalogu. Czyli potrzebuję:

  • Windows <> Google Docs (może ewentualnie być przez rozszerzenie Google Chrome)

  • Android <> Google Docs

Ma ktoś jakieś sugestie? Bo mi już łeb paruje. Evernote jest za ciężki do notatek i nie ma integracji z Google, Dropbox nie ma integracji z Google, itd. itd…