Klakier
(Wimar Gdansk)
26 Grudzień 2006 16:17
#1
Witam!
Proszę o sprawdzenie loga i poradzić mi, co można zrobić, aby nie występował następujący problem w kompie.
W trakcie pracy kompa pojawia się alert na niebieskim tle informujący:
Trudno jest wszystko spisać, bo alert – info trwa parę sekund i następuje restart kompa.
Dalej komp działa poprawnie jakiś tam czas i znów pojawia się ten alert-ostrzezenie.
Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 16:53:15, on 2006-12-26 Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\VM_STI.EXE C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe C:\Program Files\Winamp\winampa.exe C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\Multimedia Launcher\PowerBar.exe C:\Program Files\Gadu-Gadu\gg.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\Kalendarz XP\Kalendarz.exe C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 2.0.2\program\soffice.exe C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 2.0.2\program\soffice.BIN C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe C:\Program Files\UltimateZip 2007\uzqkst.exe C:\Log\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.onet.pl/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM…\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] HDAShCut.exe O4 - HKLM…\Run: [soundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe O4 - HKLM…\Run: [soundMAX] “C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe” /tray O4 - HKLM…\Run: [RemoteControl] “C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe” O4 - HKLM…\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM…\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM…\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM…\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM…\Run: [bigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera O4 - HKLM…\Run: [OpwareSE2] “C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe” O4 - HKLM…\Run: [OPSE reminder] “C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe” -r “C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini” O4 - HKLM…\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe O4 - HKLM…\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe O4 - HKLM…\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKCU…\Run: [MSMSGS] “C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe” /background O4 - HKCU…\Run: [PowerBar] “C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\Multimedia Launcher\PowerBar.exe” /AtBootTime O4 - HKCU…\Run: [Gadu-Gadu] “C:\Program Files\Gadu-Gadu\gg.exe” /tray O4 - HKCU…\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - Startup: OpenOffice.ux.pl 2.0.2.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.ux.pl 2.0.2\program\quickstart.exe O4 - Startup: UltimateZip Quick Start.lnk = C:\Program Files\UltimateZip 2007\uzqkst.exe O4 - Global Startup: Kalendarz XP.lnk = C:\Program Files\Kalendarz XP\Kalendarz.exe O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Program Files\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing) O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: @xpsp3res.dll ,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing) O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O11 - Options group: [iNTERNATIONAL] International* O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing) O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing) O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Phylby
(Adarek)
26 Grudzień 2006 16:27
#2
adam9870
(adam9870)
26 Grudzień 2006 16:39
#3
Od siebie dodam, że log jest ok
Klakier
(Wimar Gdansk)
26 Grudzień 2006 19:41
#4
Phylby
Dziękuje za odpowiedż, ale mam następujący problem.
Pobralem, jak napisałeś, WinDbg 6.6.0007.5 i i zgodnie z ponizszą instrukcja próbowałem naprawić
Najpierw pobieramy Debugging Tools for Windows ze strony Microsoftu Plik ma ~13 MB. Po zainstalowaniu, przechodzimy do: Start – programy – Debugging Tools for Windows – WinDbg Okienko główne programu prezentuje sie następująco. Przechodzimy do: File – Open Crash Dump lub skrótem klawiszowym CTRL + D Pojawia sie okienko, w którym mysimy wskazać plik *.dmp. Najcęsciej znajdują sie one w %windir%\minidump\ Wybieramy plik (np.: Mini082205–01.dmp) najlepiej źeby data odpowiadała BSOD’owi.
Ale nie moge nigdzie w tym okienku znależć - windir\minidump\
Są tylko na -W- następujące:
winext
winxp
ale w środku pusto
Gdy zaznacze na dole okienka - All Files -
to wyświetlają mi wszedzie prawie same biblioteki - dll
NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŚĆ - *.dmp.
Proszę o podpowiedż, bo naprawde zagubiłem się!
rixx
(Edlib)
26 Grudzień 2006 21:15
#5
mini dumpy czyli zrzuty zawartości jądra pamięci(64kb) są w folderze
Windows\minidump, ale tylko wtedy, jesli w panelu sterowania>system
>zaawansowane>uruchamianie i odzyskiwanie zaznaczyliśmy
opcję mały zrzut pamięci; być może masz zaznaczone pełny zrzut i wtedy system zrzuca całą zawartość pamięci do pliku memory w windows;
prawdopodobnie masz zaznaczoną też opcję uruchom ponownie automatycznie, dlatego nie możesz przeczytać informacji na niebieskim
ekranie i system nie kończy zrzutu
Joan
(Joan Sunshine)
26 Grudzień 2006 21:30
#6
No to zdejmij reset na rzecz BSOD w Panelu sterowania > System > Zaawansowane > Uruchamianie i odzyskiwanie > odptaszyć Automatycznie uruchom ponownie . Po tym spiszesz dane z BSODa (kod błędu z nazwą pliku pod spodem) i wrzuć te dane tutaj.
Klakier
(Wimar Gdansk)
27 Grudzień 2006 18:30
#7
rixx
Sprawdziłem i akurat mam tak ustawione jak mi podałeś.
Joan
Informacja techniczna z BSODa:
*** STOP: 0X000000F4 ( 0X00000003, 0X8676D020, 0X8676D194, 0X80604450)
Na początku BSODa jest info:
Upewnij się czy wszelki nowy sprzęt i oprogramowanie są poprawnie zainstalowane.
Komp ma niecałe pol. roku, Na początku używałem klawy i myszki radiowo-optycznej Labtec.
Po jakiś trzech miesiącach sprzęt ten popsuł się i podłączyłem zwykłą klawe i mysz.
Program do zestawu Labteca nie został odinstalowany.
Ale od momentu podłączenia zwykłej klawy i myszy (jakieś 3 miesiące temu) komp chodził poprawnie.
Problem mój (opisany powyżej) pojawił się gdzieś około tygodnia temu.
Joan
(Joan Sunshine)
27 Grudzień 2006 18:34
#8
Przeczytaj to: KLIK i wklej zawartość pliku minidump