Oświetlenie w 3DS Max


(Bugjo3) #1

Mój problem polega na tym, że wszystko jest ok, do puki nie wstawię świateł. Tzn po renderze bez świateł czasami coś widać, natomiast jak wstawię światła - wszystko jest czarne.

Mam 3DSMax 9 i Vray. Pewnie to jest coś banalnego, ale totalnie sobie nie radzę a dopiero zaczynam zabawę z Maxem.

Pomóżcie jeśli możecie.


(Krzlesniewski) #2

na początek PÓKI :slight_smile:

max ma standardowe oświetlenie - 2 świateł, jeśli wstawisz w scenę jakieś swoje światło tamte są natychmiast wyłączane..

polecam odwiedzenie www.max3d.pl tam znajdziesz dużo tutoriali, oraz forum.


(Bugjo3) #3

Wiem ale niewiele mi z tego wychodzi, coś robie źle, tylko nie mam pojęcia co :frowning:

labad jeśli się na tym znasz i miałbyś ewentualnie czas i chęci, to czy mogę napisać na PW??

Ewentualnie jeśli ktoś może mi pomóc w pracy z tym programem, to bardzo proszę o kontakt, bo sprawa jest dla mnie bardzo ważna


(Xaros) #4

Pierwsza sprawa to jakiego typu światła uzywasz? Jeśli to omni to trzeba się trochę pobawić, tu masz ciekawy tutorial:

Jeśli zaś szukasz prostego światła użyj skylight'a.


(Bugjo3) #5

Dzięki Xaros, ale nadal wszystko wygląda jak plastikowe :frowning: Dałam nawet ogłoszenie na forum maxa, odezwał się koleś, który chce to za mnie zrobić, tylko, że ja tak nie chce :(. Może jednak znajdzie się jakaś dobra dusza i udzieli kilku "lekcji"?


(Xaros) #6

Hmm zrobiłem specjalnie dla Ciebie tutka z wykorzystaniem skylight'a. Do lepszego efektu potrzeba więcej wiedzy o daylight'cie, omni itp.

Skylight daje ładne, gładkie cienie i przy dobrze dobranych materiałach nie będzie plastiku :stuck_out_tongue:

Pozdrawiam, Xaros