Oszustwo 80460


Ktos podszyl się pod moja przyjaciółkę i poprosił żebym wysłała pin który dostanę SMS’em bo bierze udział w konkursie ,na początku się nie zorientowałam i wysłałam pin po następnych wiadomościach, doszłam do wniosku że coś jest nie tak ,chwilę później dostałam wiadomość żebym wysłała drugi pin, ale już nie wysłałam i nie wiem czy w końcu zostałam obciążona kosztami czy nie ?

Po zalogowaniu na swoje konto, u operatora sieci nie możesz tego sprawdzić?

Sprawdzałam, lista jest pusta .
Dzwoniłam na infolinię to powiedzieli mi że teraz nic nie mogą zrobić, ze mogę zostać obciążona kosztami jutro ,albo przy następnym rachunku.

Masz abonament czy na kartę?

Abonament

Który operator?

Plus

Uwaga, gdybam.

W Plusie jest usługa “Direct Billing” czyli dopisanie płatności robionych przez internet do rachunku telefonicznego. Standardowy, miesięczny limit to 150 PLN. Dostałaś monit o potwierdzenie transakcji na kwotę 184,50 PLN, czyli powyżej limitu - stąd prośba o kolejny PIN, bo “przyjaciółce” nie przeszła pierwotna płatność.

Czyli możliwe, że nie zostanę obciążona kosztami?

Jeśli moje gdybanie okaże się prawdą, to faktycznie “upiecze Ci się”.

Oby :sweat_smile:

Pytanie czy próbują ci pobrać tyle z konta (pre-paid tzw. “na kartę” / mix) lub doliczyć do abonamentu.

Pewnie doliczyć do abonamentu

1 polubienie

Tak na przyszłość to poblokuj sobie numery premium SMS/MMS, Direct Billing i obciążanie poprzez WAP. Pomoże uniknąć nieprzyjemności w przyszłości po podobnym błędzie.
Można to zrobić z panelu zarządzania kontem w Twojej sieci.
Strony internetowe często potrafią otworzyć poprzez skrypt JS aplikację SMS z wpisanym już numerem i treścią SMS, wystarczy tapnąć niechcący wyślij i pozamiatane.
Przykładowo:
<a href="sms:+919999999999?body=złośliwa teść premium">Link</a>

1 polubienie