Otrzymałem informację o uszkodzeniu dysku

Hej, nie wiem czy to dobry dział, ale…

Jakiś czas temu oddałem komputer do naprawy na polisę obejmującą uszkodzenia mechaniczne (nie naprawiają klawiatury u gwaranta). Dostałem dzisiaj telefon z serwisu i dowiedziałem się, że dysk twardy został uszkodzony i należy go wymienić za co oczywiście muszę zapłacić, ponieważ polisa obejmuje uszkodzenia mechaniczne, a dopiero po upływie terminu przysługującej mi gwarancji producenta, awarie. Dysk okazał się usterką nie mechaniczną, a właśnie awarią. Problemem jest to, że dysk nie był uszkodzony, a podejrzewam, że uległ uszkodzeniu w drodze do serwisu (kurierzy lubią rzucać paczkami).

Co mam zrobić w tej sytuacji? Mam się odwołać? Złożyć w jakiś sposób skargę na firmę kurierską? Laptopa zabezpieczyłem jak najlepiej potrafiłem, choć nie miałem pod ręką tzn. “folii bombelkowej”.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Skoro termin gwarancji nie minął to oddaj na gwarantowi do naprawy.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na gwarancji odrzucą naprawę ze względu na wkład własny.

Może nawet popsuło im się w serwisie, też tak bywa. Trudno ustalić gdzie się zepsuło.

Ten dysk lepiej wymienić w innym serwisie, jeśli nie umie się samemu. SSD teraz nie są drogie, 150 złotych za 240GB, 250 złotych za 480GB.

Nie zdziwiłbym się, gdyby dysk był sprawny, też tak bywa.

Nie masz żadnych dowodów, że to właśnie z winy kuriera dysk padł. Dysk mógł paść w serwisie, ale tego też nie wiesz.

Takie uszkodzenie to kwestia sporna kurier/serwis/twoje słowo. Mam nadzieje, że masz kopię swoich danych.

Jeśli to nie jest uszkodzenie mechaniczne, to po czym wnosisz, że ktoś rzucał paczką? Jeśli to nie uszkodzenie mechaniczne (uszkodzone talerze, głowice), to prawdopodobnie dysk wadliwy lub zużyty. Serwis powinien Ci dokładnie powiedzieć na czym polega problem z dyskiem, chociaż po odczycie ze SMART. Jeśli się nie znają, mogę podrzucić Ci namiary na serwis, gdzie ludzie znają się na robocie i nie robią nic na odpitol.

Nawet jeśli wychodzisz z założenia, że ktoś rzucał sprzętem, to chyba nawet biegły nie jest w stanie wskazać, w którym miejscu dysk uległ uszkodzeniu.