Otwarte porty-jak zamknąć?

MAM PROBLEM, JESTEM TOTALNIE ZIELONA JEŚLI CHODZI O NETA, ZAINSTALOWAŁAM SOBIE ZONE ALARM ALE NIE UMIE GO POPRAWNIE SKONFIGUROWAĆ. PRZESKANOWAŁAM KOMPA SKANEREM ON-LINE I OTRZYMAŁAM WIADOMOŚĆ,ŻE MAM OTWARTE KILKA PORTÓW :80,110,139 ITD, PROSZE MI POMÓC GDZIE MAM WEJŚĆ I JAK TO POZAMYKAĆ. SORRY, PEWNIE DLA KOGOŚ KTO MA STYCZNOŚĆ Z INTERNETEM NA CO DZIEŃ TO ŚMIESZNY PROBLEM ALE DLA MNIE NIE. PS. JESTEM BLONDYNKĄ :slight_smile:

port 80 to port HTTP, jak go zamkniesz to nie będziesz miała dostępu do stron internetowych :wink:

port 110 to port POP3, czyli odpowiedzialny za odbieranie poczty :slight_smile:

Konfiguracja Zone Alram:

http://forum.idg.pl/index.php?act=ST&f=20&t=4270

Nie krzycz :?

Jak pozamykasz wszystkie porty, to jak będziesz korzystać z internetu?

Port 80 - przeglądarka WWW

Port 110 - protokół POP3 (poczta, email)

Zone Alarm domyślnie blokuje te, które są złe, więc nie musisz się martwić ;]

czyli takie stwierdzenia skanera jak poniższe mam “olać”?:slight_smile:

Open and Unsecure!

139 (Net BIOS)

Having the NetBIOS port accessible to the Internet is very dangerous. Check your firewall configuration or install McAfee.com Personal Firewall if you have not already done so.

Open and Unsecure!

143 (IMAP)

This port is not being blocked and there is a program accepting connections on this port.

139 możesz zablokować (proces netbios.exe)

To internetowy protokół pocztowy :spoko:

Natomiast netbios możesz wyłączyć. Szukam w konfigu i jak znajdę to Ci powiem :wink:

Mówcie do mnie jak do dziecka gdzie mam wejść, żeby tego netbiosa zamknąć?:slight_smile:

W konfiguracji programu powinnaś mieć po prawej Program control. Kliknij tam i na liście po prawej wyszukaj Microsoft Shared and Printers. Jeśli masz, ustaw wszędzie krzyżyki :slight_smile:

Niestety nie mam w programach wpisanego Microsoft Shared and Printersch :frowning:

A czy w tych ustawieniach moge ukryć swój nr IP?