Otwarty silnik do tworzenia gier - Godot Engine 3.1

Witam,
Chciałem zachęcić was do napisania newsu o Godot Engine, silniku gier dystrybuowanym na wolnej licencji MIT.

Pod koniec stycznia wyszła wersja 3.0, która przynosiła ogrom zmian(https://github.com/godotengine/godot/blob/master/CHANGELOG.md), ale niestety ta premiera nie spotkała się z zainteresowaniem osób piszących artykuły.
Ta wersja umożliwiła m.in. przetłumaczenie silnika i dokumentacji, dzięki czemu program jest dostępny, w znacznej części, po polsku.

Ale nie ma co załamywać rąk, ponieważ nadchodzi wersja 3.1, która przyniesie wiele ulepszeń względem poprzedniej wersji (lista zmian - https://github.com/godotengine/godot/issues/19101).
Powinniśmy się spodziewać się lada dzień wersji alfa.

Oto projekt, pokazujący możliwości silnika, który będzie udostępniony za darmo wraz z wersją 3.1 programu.

Właśnie wyszła wersja alpha silnika. Informacja o tym jest zawarta w tym wpisie https://github.com/godotengine/godot/issues/21490.

Tutaj są nieoficjalne linki do niestabilnych Godota bez konieczności instalacji:
Windows 64 - https://archive.hugo.pro/builds/godot/editor/godot-windows-nightly-x86_64.zip
Windows 32 - https://archive.hugo.pro/builds/godot/editor/godot-windows-nightly-x86.zip
Linux 64 - https://archive.hugo.pro/builds/godot/editor/godot-linux-nightly-x86_64.AppImage
MacOS 64 - https://archive.hugo.pro/builds/godot/editor/godot-macos-nightly-x86_64.dmg

Są to wersje kompilowane codziennie z Githuba, zawierają najnowsze funkcje ale mogą zawierać mniejsze lub większe błędy.