Outlook 2010 - potwornie wolno

Cześć,

nie jestem informatykiem, znam się mało - stąd wizyta na forum.

Opis:

-Windows 7 64bit + Outlook 2010 (z pełnego Office’a Ultimate czy coś), RAM 4GB

  • łącze 4MB

  • w gmailu ustawione IMAP nie wnikając co to jest

  • konta e-mail: na Gmail i Hotmail

-chcę, aby Outlook zbierał pocztę z obu kont. Proces dodania kont, łączenie, odbieranie/wysyłanie = sukces.

Problem:

  • waga całej skrzynki na Gmailu to około 600MB, jej “ściaganie” na Outlook trwa w nieskończoność.

Rozumiem, że Outlook albo ściągnie całość (tzw. synchronizacja zasubskrybowanych folderów?), albo tylko pokaże co jest w środku maili (tzw. pobieranie nagłówków?), tak?

Ok., najpierw opcja pierwsza, chcę mieć wszystko w outlooku, “na już” - bo opcja “nagłówki” wydłuża czas oczekiwania na podejrzenie maila np na 10 sekund (załącznik 3 MB) - więc “wysyłanie/odbieranie” trwa np 20 min. i nic - nie widać efektu, a najczęściej Outlook się wiesza na amen.

  • zwiększyłem czas odpowiedzi serwera (czy jakoś tak) do 10 min., bo taki chyba był maksymalny - bez efektu, ściąga się i ściąga.

Alternatywy: Mozilla Thunderbird: używałem, ale nie chcę, Outlook jest dla mnie czytelniejszy i - do tej pory był - szybszy.

Powiem tak:

Chcę mieć wszystkie maile w outlooku w całości, nie w nagłówkach. Kiedyś korzystałem już z wersji 2003 i nie było problemu, wielkość skrzynki była podobna, ale widziałem ciągły postęp - ściągania/odbierania, trwało długo, ALE doszło do skutku bez w/w kombinacji.

PYTANIE:

Co mam zrobić, żeby Outlook miał “w sobie” wszystkie maile z Gmaila i Hotmaila “na szybko”, nie czekając na ich załadowanie (wygląda to niestety tak, jakby outlook łączył się z Gmailem, pobierał treść i załącznik, udostępniał go dla mnie i trwa to … za długo).

Witam,

po pierwsze trzeba skorzystać z protokołu POP3, nie IMAP. Trzeba to zmienić w ustawieniach gmaila.

Po drugie w Outlooku trzeba konto gmail skonfigurować jako konto POP3, a z opisu wynika, że jest również IMAP.