Outsourcing IT czy etatowy informatyk

Chodzi o kwestie związane z zarządzaniem, zabezpieczaniem i optymalizacją sieci komputerowej w jednej z firm w Warszawie… Skala, to około 40 stanowisk komputerowych razem z call center.

Ciężkie pytanie. Tak naprawdę zależy od tego ile jest pracy.
Outsourcing na pewno wyjdzie taniej, przy limitowanym pakiecie godzin (powiedzmy 20 miesięcznie). Przy dużej ilości pracy sporo drożej, bo stawki to przecież 200-300zł / godzinę.

Własny i do tego sensowny informatyk dla tak niewielkiej liczby stanowisk to trochę przerost formy. Przez większość czasu nie będzie miał co robić. Osoba, która wszystko ogranie na rozsądnym poziomie nie będzie tania i nie będzie łatwo jej znaleźć. Do tego dochodzą wszelkie komplikacje kadrowe i choćby kwestia tego co kiedy pójdzie na urlop lub zachoruje.
Ciężej mu się też będzie rozdwoić jeśli np. jednocześnie będą dwa problemy do ogarnięcia.

Zacząłbym od zdecydowanie od outsourcingu. Jeśli okaże się, że pracy jest bardzo dużo i robi się to zbyt drogie, rozpocząłbym poszukiwania kogoś na miejscu. Jak jednak wspomniałem wcześniej, znalezienie kogoś dobrego i jednocześnie chętnego do pracy w tak małej firmie, może być bardzo trudne.

2 polubienia

Tak jak kolega wyżej napisał, outsourcing wyjdzie z pewnością taniej. Poza tym outsourcing ma jeszcze taką przewagę, że zwykle masz do dyspozycji specjalistów z różnych dziedzin, dzięki temu dany problem można lepiej, szybciej rozwiązać. Proponuję w związku z tym jeszcze tutaj dopytać: http://dreamiteam.pl/oferta/outsourcing-it/
Jeżeli chodzi natomiast o inforamtyka, to rzeczywiście, może na pół etatu jak już. Tylko kto się zgodzi na pół etatu, bo kolejne pół etatu trzeba będzie przecież ogarnąć we własnym zakresie, a to już nie jest takie proste, jakby się chciało żeby było.

Ten wpis został oflagowany przez społeczność i został tymczasowo ukryty.

Sam pracuję w firmie Outsourcingowej i z Twojego opisu wynika, że to mała sieć.

Jeśli pytasz o korzyści, to przede wszystkim:

  1. Nie interesują Cię ZUSy (czasami warto więcej zapłacić za fakturę, patrz pkt. 2 i 3.).
  2. Nie martwisz się o chorobowe i zastępstwo czy urlopy.
  3. Przy outsourcingu jest cały zespół: administratorzy sieci, serwis, wsparcie bezposrednie (help desk) plus osoba dedykowana w całości odpowiedzialna za firmę, koordynujaca pracę innych członków zespołu. Jedna osoba na etacie raczej się nie wyrobi, nawet z nadgodzinami, a to z hostami jest najwięcej zabawy. Dobrze zaprojektowana sieć działa stabilnie, administratorzy tylko jej dogadają i rozbudowują.

Czesto koszt faktury jest niższy, niż zatrudnienie 3-4 osób na etat.

Jednak nie zadałeś żadnego pytania. Tak więc co chcesz wiedzieć?

Ja tu nie widzę żadnych pytań.

Nie wiem jak w innych firmach i jakiego rodzaju to outsourcing. Administracyjny czy serwisowy. Tam gdzie ja pracuję, stawki ustalane są indywidualnie. Myślę że u innych też. W outsourcingu serwisowym mogą występować pakiety. Administracyjny od serwisowego różni się tym, że admini monitorują sieć i reagują zanim dojdzie do awarii, serwisowy działa na zasadzie, zepsuje się, ktoś pojedzie, usunie usterkę i tak do kolejnej.

Witam,

W zależności od tego w jakim stanie jest teraz infrastruktura sieciowa, sprzętowa to informatyk może mieć mniej lub więcej pracy.
Mając 40 stanowisk to już jest tyle aby informatyk miał co robić.
Ja mam pod sobą około 100 stanowisk i 8h mam wypełnione każdego dnia po brzegi a, czasami awarię/problemy trzeba kolejkować bo brakuje czasu na wszystko.
Z tym, że sieć mam na Cisco z górnej półki, wszystkie switche, serwery są redundantne a komputery wszystkie na win 10.
Bardzo często w mniejszych firmach budżet na IT jest okrojony bo jakoś to działa. Gorzej wejść w coś takiego i to poukładać.

Informatyk na etacie ma kilka plusów:

  • czas reakcji
  • zna specyfikę pracy różnych osób
  • zna często występujące problemy i sposób na ich szybkie rozwiązanie

Outsourcing może i jest alternatywą ale to w przypadku gdy mamy odpowiedni sprzęt, aby pracować dalej pomimo awarii jakieś części infrastruktury.
No i kwestia rodzaju outsourcingu, czy to będzie 2 dni w tygodniu niezależnie od awarii czy tylko na awarię itd.

Na początku firma musi dokładnie ocenić potrzeby i zweryfikować stan obecny.