Witam!
Zestaw ten kupiłem w 2006 roku:
AMD Athlon 64 X2 3600+
2 GB RAM GoodRam 667Mhz 4x512 MB
Galaxy GF 7900 GS 256/256, chłodzenie Zalman (540/750)
Zasilacz Modecom 400W
(Komp testowany na wszystkich najnowszych grach, np. Crysis na High 1280x1024 był zostawiony na kilka godzin - zero niestabilności po takim czasie; temperatury: proc - 45C. karta - 80C. NIGDY nie zaliczył samoistnego reseta.)
W dniu montażu całości i po przeczytaniu wychwalającego pod niebiosa tą kartę testu na stronie guru3d.com, przeszedłem do OC (czytałem, że mimo fabrycznego OC da się z niej wycisnąć jeszcze trochę dodatkowej mocy).
Otóż na wstępie podkręciłem kartę o 50 Mhz (rdzeń i pamięć) i wrzuciłem testy w 3D Mark 06, zamieszczam je poniżej:
1280x1024 - 4600 p
1280x1024 - 4780 p (OC)
1024x768 - 5591 p
1024x768 - 5917 p (OC)
Zadowolony wynikami, zapisałem kręcenie w Riva Tuner i zapamiętałem te ustawienia.
Po kilkunastu miesiącach (czyli dziś) postanowiłem sprawdzić, czy komp nadal radzi sobie tak samo i po wrzuceniu testów dodało mi jeszcze do powyższych wyników po kilka punktów.
Postanowiłem sprawdzić, jak się ma OC co do gier.
I tu…
Crysis 1280x1024
--------najwyższy / średni / najmniejszy [framerate-FPS]
MEDIUM - 36 / 23 / 14 (bez OC)
----------33 / 20 / 10 (z OC)
LOW----- 65 / 47 / 18 (bez OC)
-----------64 / 45 / 10 (z OC)
Call of Duty 4 1280x1024
------najwyższy / średni / najmniejszy [framerate-FPS]
all MAX - 28 / 21 / 13 (z OC)
----------25 / 20 / 16 (bez OC)
Quake 3 1280x1024
------najwyższy / średni / najmniejszy [framerate-FPS]
all MAX - 92 / 91 / 89 (bez i z OC tak samo)
Czy ktoś mi może wyjaśnić, co tu się dzieje?
Dlaczego w Crysisie po OC mam gorsze wyniki, a w COD4 ledwie 1FPS więcej, zaś w Quake 3 jest to samo?
Może w takim razie lepiej w ogóle nie kręcić, jeśli to nie przynosi wymiernej korzyści?