Witam ,chciałbym podkręcić mój stary procesor “Intel Core 2 Duo E4300” 1.80Ghz jest bardzo mało Ghz do grania a widziałem w internecie się można go bardzo dobrze podkręcić. Odrazu dodam ,że nie chce go nie wiadomo jak podkręcać ,ponieważ jest to komputer mojej mamy i jak spale procesor to będzie lipa. Chciałbym go jak najbezpieczniej podkręcić chociaż do tych 2+ Ghz najlepiej aby nie zwiększąć zapotrzebowania procesora na prąd. W biosie jest taka opcja do podkręcania ale jestem w tym kompletnie zielony i wogóle nie wiem jak się do tego zabrać dlatego piszę ten temat ,żeby jakiś specjalista mi poradził. Krok po kroczku jak to zrobić w załącze jeszcze zdjęcia jak wygląda mój bios oraz chłodzenie(jest to poprostu box od intela) Oraz zasilacz w razie czego ale tak jak już mówiłem wolałbym bez podnoszenie zapotrzebowania prądu procesora bo słyszałem ,że tak można bardzo łatwo spalić.
To zacznijmy tak - robisz CPU Host Clock COntrol na ENABLE, a CPU Host Frequency (Mhz) ustawiasz na ok 222 lub 223 żeby przy mnożniku x9 wyszło ci ok 2000MHz. Reszty po prostu nie ruszaj i testuj czy działa stabilnie. Przy takim podkręceniu nie powinno się nic stać jeżeli idzie o spalenie, ale robisz to na własną odpowiedzialność. Teraz kilka podpowiedzi - na dzień dobry powinieneś oczyścić chłodzenie - widać gołym okiem że jest upieprzone na maxa. Po drugie pewnie nigdy nie było zdejmowane więc powinieneś je zdemontować, nałożyć nową pastę termoprzewodzącą i zamontować spowrotem. Po 3 - na takim procesorze, mimo OC i to o tak niewielką ilość nie spodziewaj się cudów - nie odczujesz przyspieszenia w dużym stopniu, jeżeli w ogóle - podkręcasz procesor o jakieś 11% więc w najlepszym wypadku o tyle zobaczysz przyspieszania (co oznacza że gra działająca w 18 FPSach będzie działać 19-20 FPSów), więc niestety życia nie oszukasz - sprzęt wiekowy, w wersji ekonomiczno biurowej - to nie będzie sprzęt do grania choć by skały sr@ały.