OVH Oszukuje?

Od mniej więcej grudnia nawiedzają mnie problemy z stroną www od 6 000 do 30 000 błędów dziennie.
Związane z funkcją opcache Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive
Korzystam z prostego forum SMF (Simple Machines Forum)

2822:		// Invalidate the opcode cache
2823:		if (function_exists('opcache_invalidate'))
==>2824:	    	opcache_invalidate($cachedir . '/data_' . $key . '.php', true);

Zgłosiłem problem w grudniu i stwierdzili, że nic nie zmieniali. I faktycznie błędy znikły…
Od stycznia lub wcześniej problemu znowu mnie atakują… Suport zachowuje się jak banda która ma udawać żeś idiota jest. Odsyłają do zupełnie nie powiązanych rzeczy… Nawet zadzwonił do mnie gość co się na niczym nie znał i opierając się na zdaniu „ITI” stwierdził, że nic się nie da zrobić.

Poprosiłem o pisemne wyjaśnienie jakie kroki podjęto w celu usunięcia usterki oraz pisemne stanowisko firmy aby mieć jakiś dowód. Do tej pory nie otrzymałem, zaś dyskusja na „wsparciu” dalej wrze. Stworzyłem nowe czyste forum beż żadnych modyfikacji na odrębnej bazie danych aby udowodnić, że problem jest tylko i wyłącznie po ich stronie. I rzeczywiście problem dalej występuje.

Dalej utworzyłem prywatny serwer www aby sprawdzić forum i tak problemu brak, dopiero po ręcznym ustawieniu restrykcji problem się pojawia w identycznej formie jak na ovh. Dalej zbyli temat i każą dodać parametry w ovhconfig które gdzieś w logach znaleźli, że kiedyś (dla testów skryptu) dodałem a które nie działają bo ich interpreter i tak ich nie akceptuje…

Mówię ciągle, że to wina "opcache.restrict_api /home/ovh/fpm7.4/opcache-status.php /home/ovh/fpm7.4/opcache-status.php" gdzie wartość domyślna była ""

Uparcie twierdzą, że nic się nie zmieniło a moje forum nagle i w czystej formie przestaje działać…

Moje nerwy się kończą więc chciałbym spytać jaki hosting polecacie w dobrej cenie rocznej. Gdzie i jak dobrze zareklamować moją usługę w ovh aby zwrócili pieniądze czy od razu lecieć do rzecznika widząc jak porządną obsługę mają?

No niestety OVH jest tanie ale support nie istnieje w praktyce jak sam zresztą widzisz.
Jeśli chodzi o dobry kontakt z adminem, przyjazny model płatności i bardzo szeroką konfigurowalność, polecam vipserv.org - wykorzystuję zarówno na repozytoria kodu do swoich projektów jak i hostuję tam kilka różnych stron. Nigdy nie miałem z nimi problemu. Ale cenowo jest przeciętnie w porównaniu z innymi hostingami.

Niestety nie interesuje mnie opcja z ograniczonym transferem bo w takowym wypadku równie dobrze mógłbym sobie na swojej maszynie postawić, wydajniejszy serwer. Zastanawiam się na VPS dobrym ewentualnie bo mam też dwie aplikacje na vps jeszcze.

Nazwa i home mają fajne ale widzę ceny po przedłużeniu lubią wywindować konkretnie może hitme? Tylko ciągle zmieniają nazwy z tego co widzę kiedyś mieli tego mint coś tam :smiley:

Czekaj, to czemu nie vps z ovh? Bo teraz masz współdzielony skoro nie masz dostępu do ustawień php?

w dobrej cenie masz vps mikr.us, jest to bardziej vps dla pasjonatów, ale support jest świetny :slight_smile: tez nie powiedzialeś jakich parametrów potrzebujesz do normalnej obslugi

Wydaje mi się, że 1 wydajniejszy rdzeń lub dwa wystarczą + 4-6GB ram przestrzeń około 200 GB SSD wystarczy nawet pewnie 100GB. Łącze wydajne minimum 500Mb/s. (mowa o VPS)

hindus
Naprawdę oczekujesz, że zostanę z ovh po takiej akcji? Teraz będę starał się wysłać gdzieś wyżej skargę na ten badziewny support oraz reklamować usługę.

Myślę nad Windows serwer VPS 100 GB SSD - Serwer wirtualny – Host1.eu przystępna cena i bardzo dobre vps kvm zastanawia mnie jak z tą chmura jest czy to jest warte świeczki bo wychodzi taniej i wydajniej to gdzie haczyk?

Czemu na Windowsie? :thinking:

co konkretnie masz na myśli?

Nigdy żadnych problemów

@dominikk26 jeśli będziesz to gdzieś zgłaszać chętnie się podłącze. Niestety również mam wrażanie, że OVH mnie oszukało - a na supporcie wiele razy zostałem zbywany odnośnikami do instrukcji jak mam samemu sobie naprawić stronę www, zdarzyło się nawet, że na Live Chatcie z konsultantem zamknięto konwersację kiedy zaczynałem dopytywać o moje zgłoszenia z zamiarem reklamacji usług.

Moje problemy zaczęły się w październiku 2022 - gdy wystąpiła krajowa awaria OVH, od tamtej pory mamy problemy z błędem 503 backend fetch failed, który pojawia się niezależnie od tego czy mam włączone wszystkie wtyczki czy je wyłączę wraz z motywem. Strona a raczej strony (bo też inna na hostingu) nie działają czasem tygodniami. Mam raporty gdy przez wiele dni strona działała tylko co 4-5 godzin i ponownie występował błąd 503. Wtedy w odpowiedzi w zgłoszeniu awarii, ktoś z supportu odpisał, że wszystko u nich w porządku i oczywiście wysłał link na zasadzie „zrób to sam” - niestety w kolejnym zgłoszeniu wytknąłem im, że dzień wcześniej na ich własnej stronie OVH STATUS - była informacja o problemach „Major Outage” z cluster026 i GRA1 czyli klastra i centrum DB, z których korzystam na hostingu współdzielonym. Czekałem na odpowiedź ponad tydzień a gdy przyszła była w stylu „dziwne u mnie działa” i faktycznie do stycznia nie było problemów.

Z nadzieją, że problemy już nie wrócą pod koniec stycznia uruchomiliśmy sklep internetowy, ogłosiliśmy datę premiery i… strona przestała działać błąd 503 backend fetch failed. Nikt nic nie zmieniał na WP, w plikach FTP po prostu, strona umarła o godzinie 20:00 dzień przed premierą i nie była aktywna do godziny 11:00 dnia następnego. Okazuje się, że napisanie do konsultanta o godzinie 20:00 jest niemożliwe, dlatego utworzono zgłoszenie awarii. Następnego dnia Pani na chatcie się rozłączyła gdy nie zgadzałem się na wysyłanie mi linków tylko oczekiwałem pomocy - wysyłanie linków przerabiałem już w październiku i chciałem reklamować wadliwą usługę - Btw. ci konsultanci działają chyba tylko według schematów, dostałem nawet link do błędu, którego nie zgłaszałem, ale Pani uporczywie twierdziła, że właśnie o to mi chodzi…

Kolejna Pani konsultant chciała pomóc ale nie potrafiła, chciała wykonać jakąś analizę ale uwaga - nie była możliwa bo serwer nie odpowiadał… ale według nich wszystko jest GIT. Samoczynnie strona wróciła do działania właśnie ok. 11:00, ale zauważyliśmy, że codziennie równo o godzinie 20:00 serwer przestaje odpowiadać i na wszystkich stronach na hostingu zwraca 503 backend fetch failed. OVH twierdzi, że nie przeprowadza w tych godzinach, żadnych prac.

Mało tego, zasugerowano, że na stronie występuje duży ruch przez co serwer nie wytrzymuje, wiedziałem, że tak nie jest bo wiem ilu użytkowników odwiedza stronę. Podwyższyłem abonament, użyłem opcji boost x4 - a strona ledwo się ładuje - nawet w środku nocy. Te ich pakiety, abonamenty to chyba jeden wielki szwindel a gwarantowane zasoby to jakaś bajka. Chciałbym, żeby ktoś się przyjrzał tej ofercie, niestety nie udało mi się zareklamować tego (zrobię to przez inny kanał komunikacji niż Live Chat)

Chętnie dodałbym treści rozmów z Chatu, ale uwaga - nie są one nigdzie zapisane i nie można do nich wrócić, na maila również nie przychodzi skrypt z rozmowy jak to jest zazwyczaj na supportcie…

Moja historia skończyła się tak, że reklamacji nie uznajemy racji nie przyznajemy ale w ramach wyjątku możemy wymienić pana usługę na punkty. Dopraszając się jakie czynności zostały podjęte i domagając się dowodów w dalszym ciągu nic nie otrzymałem. Przeniosłem się na VPS, gdzie wszystko musiałem robić od zera sam, nawet sam musiałem usunąć hosting i poprosić jeszcze o zwrot. Całość dopiero po kontakcie telefonicznym pchnęło do przodu. Z tego co widzę obniżyli konfigurację i dopiero hosting cloud posiada włączony opcache restric, czyli zaniżyli konfigurację aby klienci zapłacili więcej za coś innego.

Z kolei na skargę na brak kompetencji, gdzie ja mówię o restric api a oni, że opcache jest włączony…

Cytat Jest nam niezmiernie przykro, że poczuł się Pan urażony. Dokładamy wszelkich starań, aby obsługa odbywała się na najwyższym poziomie. Nasi pracownicy przechodzą szkolenia, a także systematycznie dokonywana jest ocena ich pracy. Jeżeli chodzi o stanowisko firmy, zależy nam na tym, aby każde zgłoszenie było rozwiązywane z zachowaniem wysokich standardów. W przypadku sygnałów od Klienta, świadczących o tym, że standardy nie zostały podtrzymane, dokonujemy weryfikacji i zgodnie z wewnętrzną procedurą podejmujemy akcje korygujące wobec danego pracownika. Tak stało się również w przypadku Państwa zgłoszenia. Zapewniam, że w ze strony naszych pracowników nie było innej intencji poza rzetelnym wyjaśnieniem technicznych aspektów sprawy i przedstawienia ich w przejrzysty i serdeczny sposób. Nasz zespół składa się z wysoko wykwalifikowanych informatyków a informacje, które Państwu przekazujemy są sprawdzone. Nasi konsultanci przechodzą regularne szkolenia, a ich wiedza jest regularnie weryfikowana. Ponadto zostały zweryfikowane informacje wymieniane pomiędzy pracownikiem zespołu wsparcia klienta a administratorami.

OVH od jakiegoś czasu ma 4 poziomy wsparcia -Poznaj różne poziomy wsparcia dla produktów i usług - OVH

Jeżeli korzystamy z „Support standard” to w wielu nietypowych sytuacjach musimy radzić sobie sami. Czyli trzeba mieć spore doświadczenie z serwerami i generalnie światem Internetu. Warto wspomagać się stroną społeczności OVH

oraz Discordem, np (pewnie są inne)

Od paru lat mam klienta w OVH z poziomem „Support standard” i generalnie jest OK, poza pożarem serwerowni (chyba wpadka stulecia) i problemami z pewną usługą. Chcąc je rozwiązać doświadczyłem problemu braku współpracy supportu a potem jak sobie odpuściłem - zaczęło działać.

Nie wiem jak jest na wyższych poziomach wsparcia - nigdy nie miałem do czynienia. Generalnie to kolos i pojedynczy klient nic nie znaczy, tzn nie że zaraz negatywnie ale jakieś negocjacje czy propozycje nie wchodzą w grę tylko 1:1 tak jak w ofercie.

Niestety w takich przypadkach jak OVH wiele zależy od szczęścia, może coś działać idealnie przez 10 lat a może się sypać.

Jeżeli Twoja usługa uruchomiona jest na serwerze do którego masz dostęp root to polecam zebrać trochę informacji, żeby udowodnić, ze np na serwerze niewiele się dzieje, czyli użyłbym np poleceń
vmstat, top, uptime, free, netstat

Warto przejrzeć How To Check System Load in Linux? - LinuxForDevices
Warto też sprawdzić wykorzystanie łącza - 18 Commands to Monitor Network Bandwidth on Linux server - BinaryTides

Z takim zestawem informacji łatwiej się dyskutuje, ponieważ to są konkrety na które oni czują się bardziej zobligowani żeby coś odpowiedzieć. Jeżeli jednak nie masz dostępu do konsoli serwera - to udowodnienie czegokolwiek będzie znacznie trudniejsze.