Padające dyski z Lenovo Y50-70


(daniel06) #1

Witam. Znajomy ma problem ze swoim laptopem. Ogólnie sprzęt wydajny do gier ale jest problem tego typu, że laptopa posiada ok. 2 lat i po kilku miesiącach padł dysk. Dysk poszedł na gwarancję, serwis włożył nowy dysk. Też podziałał i padł po kilku miesiącach. I w tamte wakacje kupił naprawdę dobry dysk WD BLACK i on teraz też padł. Jaka może być przyczyna, że te dyski padają?


(JNJN) #2

Może to problem laptopa lub użytkownika, a nie dysku.

Pracuje tylko na WD Black i zero problemów + 5 lat gwarancji.


(daniel06) #3

Bardziej problem laptopa. A powiedz co głównie wpływa na uszkodzenie dysku z winy hardware laptopa?


(JNJN) #4

Temperatura pracy dysku, zasilanie dysku z płyty i wstrząsy spowodowane upadkiem, potrąceniem i inne.


(daniel06) #5

Podpowiesz od czego możemy zacząć w celu sprawdzenia?


(axis85) #6

Przyczyną może być przenoszenie włączonego/uśpionego laptopa. Komputer stoi w miejscu, czy jest regularnie noszony?


(daniel06) #7

Przeważnie stoi w miejscu. Czasem zdarza się, że jest przeniesiony ale to rzadko.


(JNJN) #8

Najnowszy HD Tune Pro i wklej cały screen smart dysku, opcja health.


(daniel06) #9

Tylko, że nawet nie mogę wejść do systemu ani w trybie awaryjnym ani nic. Cały czas jest albo skanowanie dysku i naprawa pod kątem błędów albo naprawianie i tak w koło Wojtek …


(JNJN) #10

Wyjmij dysk i podepnij do stacjonarki jako drugi dysk sata i masz.


(daniel06) #11

Sprawdzę wieczorem. Podłącze pod PC i dam znać.


(daniel06) #12

Sprawa wygląda tak:


Bardzo wolno się ten dysk skanuje i te opóźnienia po wykresie bardzo jednolicie sie się układają. Skanuje go pod PC.


(JNJN) #13

Wygląda, że chyba umarł? ale potrzebuję zdjęcie z MHDD - funkcja F8 smart dysku.


(daniel06) #14


(JNJN) #15

Złom i gwarancja - podstawa parametr 5 i inne.

lepiej niech ktoś Mu następnym razem dysk kupuje… może ma pecha?


(daniel06) #16

Te dyski jakościowo są dobre. Bardziej przyczyna płyty głównej?