Pamięć się nagle zapełnia i Windows się wiesza


(kejpi_prawdziwy) #1

Witam,
Mam Windowsa 7 Home 64 bity. Do tej pory wszystko działało bez problemów. Od kilku dni parę minut po włączeniu Menadżer Zadań pokazuje że pamięć jest wykorzystywana powiedzmy w 45% i nagle z niewiadomego powodu zużycie skacze do 100% (3,99 GB) i wszystko się zawiesza i można tylko zrestartować system przyciskiem. Czy ktoś mógłby mi proszę opisać w jaki sposób mogę nastawić Monitor Zasobów (albo jakiś zewnętrzny program) na śledzenie używania RAM-u tak, aby po kolejnym zawieszeniu dało się łatwo odczytać który program lub proces powoduje taki skok w użyciu pamięci? Dodam, że w Trybie Awaryjnym problemu nie ma.
Dziękuję,.
kejpi


(panicagaming) #2

Albo będzie zapis w podglądzie zdarzeń co tak killuje wszystko albo wykonaj raport na syf na kompie.


(kejpi_prawdziwy) #3

Proszę raporty: http://www.wklejto.pl/706441
Hasło prześlę na priv.
Dziękuję.


(marcin20000) #4

Wiesz, obciążenie programami, Wirusami to jedno, ale czysty windows łyka z 1,5 GB. Po wyczyszczeniu dziadka, jak masz wolne sloty dorzuć ze 2x2 GB lub choć 2x1, jak zapchane wymień jedno 2 na 4 :wink: Inaczej Skype, Chrome, avast i inne Cię będą wieszały często.


(kejpi_prawdziwy) #5

@panicagaming I co wynika z tych raportów?


(panicagaming) #6

Sorki zapomniałem o tym. :smiley:
@iJuliusz help?


(iJuliusz) #7

Jeśli raporty są aktualne to proszę hasło (nic w systemie nie zmieniałeś), ewentualnie zrób nowy skan


(kejpi_prawdziwy) #8

Wysłane na priv.


(iJuliusz) #9

Ok.
Masz dwa antywirusy obciążające komputer.
AV: AVG Antivirus (Enabled - Up to date)
AS: COMODO Advanced Protection (Enabled - Up to date)
AS: Windows Defender (Disabled - Up to date)
AS: AVG Antivirus (Enabled - Up to date)
FW: COMODO Firewall (Enabled)

A procesor i ram
AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 3800+
Całkowita pamięć fizyczna: 4094.49 MB

Też miałem taką konfigurację, używałem Comodo i usunąłem, zostawiłem Windows Defender.

Jeśli musisz używać antywirusa zostaw jeden.
Najlepiej, gdy odinstalujesz oba, zrobisz skan FRST i ADWCleaner, oczyścimy komputer.
Nie ma infekcji, niewielki bałagan, ale oczyszczanie by się przydało.


(kejpi_prawdziwy) #10

@iJuliusz dziękuję. Zrobię testy i dam znać czy się udało.


(iJuliusz) #11

Po zrobieniu nowego skanu FRST, daj wklejkę, oczyścimy resztę.


(kejpi_prawdziwy) #12

Okazało się, że winny był nieaktualny Comodo firewall 10. Jak zaktualizowałem do 11 problem zniknął.
Dziękuję wszystkim za pomoc i za naprowadzenie na rozwiązanie :slight_smile:
Pozdrawiam,
kejpi


(kejpi_prawdziwy) #13

Problemu ciąg dalszy :frowning:
Po zaktualizowaniu Comodo pochodziło może 2 dni i to samo.
Odinstalowałem Comodo Firewall i zamiast niego zainstalowałem PC Firewall Plus, który rzekomo zużywa mniej zasobów. Podziałało może z tydzień i znowu to samo. Tym razem wyczyściłem kompa ADWCleanerem - nadal to samo. W Trybie Awaryjnym działa.
Bardzo proszę @iJuliusz o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Dodam, że zrobiłem skanowanie pamięci w poszukiwaniu błędów i nic nie wykryło.
Załączam skan z FRST: http://www.wklejto.pl/712631
Hasło wysłałem Ci na priv.

Z góry dziękuję za pomoc.

kejpi


(iJuliusz) #14
  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\Lunek\Desktop\POBRANE
    fixlist.txt (13,7 KB)
    “Plik naprawczy został wykonany w FiRST Editor 1.07b © ijuliusz.pl”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Użyj Comodo Uninstaller Tool
  5. Czekaj na kolejne polecenia

(kejpi_prawdziwy) #15

@iJuliusz Zrobione.
Logi z naprawy: http://www.wklejto.pl/712838
Hasło jak ostatnio.


(iJuliusz) #16

Skrypt wykonał się poprawnie.
Jak teraz wygląda sytuacja z komputerem?


(kejpi_prawdziwy) #17

Póki co wszystko działa :slight_smile: Poobserwuję jeszcze, bo ostatnio po tygodniu wróciło. Dzięki!


(kejpi_prawdziwy) #18

Działa :slight_smile: Bardzo dziękuję!


(iJuliusz) #19

:grinning:

Jeśli system odzyskał sprawność, zastosuj DelFix Zaznacz Remove disinfection tools i kliknij Run.
Zaznacz post, który rozwiązał Twój problem.
obraz

W razie kolejnych kłopotów z komputerem, pisz :+1: