"Paradoks" z kartą SIM

Tak to też był Plus. Planuję odwiedzić jakiś serwis z naprawami telefonów co oni sądzą, ale nie wierzę że to może pomóc. Telefon nie ma niestety gwarancji. Dla mnie to jest naprawdę dziwne, że konkretnie ta karta i właśnie z tym dokładnie wzorem nie działa i w tym konkretnie telefonie. Czy to może być wina oprogramowania? Czy to jest jednak wina związana z elektroniką? Ja wysnuwam jeden prosty wniosek, że ten telefon nie chce współpracować z tą właśnie kartą, jednak jak to sprawdzić?

Z Informatyką i elektroniką to nieraz nic nie wiadomo, dla mnie prędzej elektronika z tych dwóch.
Jednak bym próbował dalej z tą kartą, napisz podobny temat z tym opisem i zdjęciem na jakimś oficjalnym fanpage i forum Plusa bo wtedy szybko reagują i niech wymienią kartę jeszcze raz. Nie ma co grzebać w telefonie niepotrzebnie jak dla mnie.
Infolinia to tam średnio bo osoba, która odbiera też niekoniecznie się zna a na fanpage czy forum to już ludzie widzą co się pisze i myślę, że prędzej zaczną działać.

1 polubienie

Świetny pomysł z tym fangape i forum, tak masz rację o tym muszą wiedzieć odpowiedzialni za to pracownicy. Dzięki wielkie. Będę informował co w związku z tą sprawą.

może zbytnio nie pisz że to już druga karta z tym problemem bo powiedzą idź pan Twoja wina :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Dla testu mógłbyś wyłączyć LTE (powinno się to znajdować w ustawieniach sieci komórkowej, w preferowanym typie sieci - nie wiem jak to xiaomi nazywa) i zamiast ustawienia automatycznego LTE/3g/2g, wybrać następne w kolejności bez LTE lub 4g w tytule. Po tej zmianie sprawdzić jak się telefon zachowuje…
To jest pierwszym co przychodzi mi na myśl, choćby po porównaniu wykresu baterii z paskiem sygnału sieci komórkowej (przy zielonych odcinkach leci na łeb, przy “czerwonych” konsumpcja się normuje).
Jeśli test przebiegnie pomyślnie, przyczyn można szukać w kilku miejscach. Pierwszym byłoby pewnie słabe obłożenie sygnałem 4g rejonu(ów), w którym(ch) się znajdujesz, co dla słuchawki (jej baterii) nie jest zbyt korzystne (przepinanie się co chwilę sprzętu między typami sieci lub siedzenie na granicy którejś z nich, daje o sobie znać przeważnie w postaci drenażu aku). Drugą sprawą może być problem z samym urządzeniem lub jego oprogramowaniem. To ostatnie (oprogramowanie) było problemem w moim przypadku, kiedy to kilka miesięcy temu, S7e po aktualizacji siorbał baterię jak szalony (telefon nie ruszany, bez włączonych BT i Wi-Fi, w “głębokim uśpieniu” pobierał ponad 2% na godzinę, choć normą było około 0,3%/h w tych samych warunkach). Odcięcie się od LTE ustabilizowało sytuację, a któraś z ostatnich aktualizacji z zeszłego roku naprawiła problem, więc 4g przywróciłem.

1 polubienie

Staram się co chwilę robić test tych kart licząc że może się samo naprawi. Obecnie karta zachowuje się normalnie jednak raczej jest to złudne. Co do wykresu to on dlatego tak mocno spadł bo to było w nocy jak spałem i z racji tego, że tą kartę mam dopiero od poniedziałku nie przypuszczałem że może się tak wydarzyć, a później widać kawałek linii poziomej gdzie tak jak obecnie wszystko jest w porządku i po chwili znowu spadek lecz krótki bo oczywiście zareagowałem i dalej chodziłem już bez karty. Jeśli znowu telefon zacznie wariować wyłączę LTE i sprawdzę. Dzięki za każdą pomoc, przynajmniej nie zostaję sam z tym problemem.

Jak zamula ci internet to niby Plus i T-Mobile coś mają nie tak z jakieś 2 miesiące, w jednej grze miałem przez większość czasu jakoś sztucznie wyrównywany ping (niby 75, ale jakby na kilka sekund skakał do nawet 1000 ms).

Jeszcze jedno pytanie. Rozważam każdy scenariusz dlatego chciałem się dowiedzieć co w przypadku rozwiązania umowy. Umowa zawarta w ten poniedziałek tj. 29.04.2019 na czas określony (24 miesiące). Podobno każdą umowę można wypowiedzieć jednak w przypadku umowy na czas określony wiąże się to z karą finansową. Czy jednak można wypowiedzieć umowę zawartą w salonie, a nie telefonicznie bo na infolinii przy okazji tego problemu z kartą dowiedziałem się, że umowy zawartej w salonie nie można rozwiązać?

Masz jakiś problem, z samodzielnym zapoznaniem się, z zapisami przedmiotowej umowy

W umowie musi być zapis dotyczący warunków jej rozwiązania - poszukaj i doczytaj.

2 polubienia

Akurat zrzut z użycia baterii sporo pokazuje, widać w jakich momentach korzystałeś z telefonu (włączałeś ekran), kiedy występował “problem” z siecią (lub brakiem simki) oraz to, że w pierwszej połowie historii telefon ma problem z uśpieniem… jeśli wszystko jest w normie, grafy “wybudzenia” i “włączonego ekranu” powinny być niemal identyczne, a stało się to dopiero po częściowym naładowaniu aku, w pierwszej połowie coś uniemożliwiało urządzeniu “pójść spać” i wymuszało “mielenie” (albo to o czym pisałem, albo jakieś aplikacje, jak np. kiedyś apka FB, z tego co czytałem w sieci).
W “domowych warunkach” w ostateczności możesz spróbować przywrócenia do ustawień fabrycznych (pamiętając by zabrać ważne rzeczy z pamięci telefonu przed tą procedurą), choć mi osobiście to akurat nie pomogło, kiedy sam miałem problem z drenowaniem baterii.

1 polubienie

Tak, masz rację coś go pobudza, to wygląda trochę tak jakby pracował pod bardzo dużym obciążeniem bo telefon w kilka minut potrafi z ~27 stopni nabić do ponad 40. I bardzo dziwi mnie fakt, że gdy znowu pojawia się problem wysunę slot z kartą, schowam ponownie i godzinę, półtorej funkcjonuje poprawnie i tak w kółko.

Sprawdzałeś jak zachowuje się telefon, gdy zainstalujesz “uszkodzoną” kartę w drugim slocie tacki na SIMy?
A jak, gdy dorzucisz “dobrą” do pierwszego slotu, czyli dwie na raz?
Może tacka na SIM jest uszkodzona.
Należy zakładać nawet najdziwniejsze rozwiązania.

1 polubienie

Tak, nawet obecnie trzymam ją na drugim slocie nanoSIM podczas gdy pierwszy to microSIM gdzie wkładałem ją z adapterem. Dwóch na raz nie testowałem, mogę to zrobić jednak szczerze w to wątpię gdyż to stało się momentalnie wraz z jej wymianą do tego momentu wszystko było w porządku.
Czy sądzicie, że ten charakterystyczny układ budowy karty SIM ( “wzór przecięć,rowków”) może mieć jakiś wpływ? Tak wygląda stara karta, która działała bez zarzutu i jak widać ma jeszcze inny wzór.

Czy ty przypadkiem nie mylisz nano sim z mikro sim? Połóż obie karty (tę starą - dobrą i tę nową) obok siebie i zrób im zdjęcie.

Pisząc do drugiego slotu, miałem na myśli “do innego niż powodujący usterki”, gdyż nie wiedziałem do którego montujesz aktualnie.
Można zakładać, jak pisałem wyżej, że struktura karty ma wpływ.
Z jakiego powodu wymieniłeś kartę na nową?
Może da się sklonować Nową “usterkową” kartę na Starą “działającą”

Obecnie testuje starą już nieaktywną kartę z nową.
Na drugim zdjęciu widać slot, starą kartę SIM i dwie nowe ( jedna dla przykładu w tym adapterze) i obok adapter. Nie mam teraz możliwości zrobienia zdjęcia pożyczonej “dobrej karty”.
Kartę wymieniłem dlatego, że przy okazji podpisania nowej umowy była możliwa wymiana darmowa a w przyszłości konieczne w moim przypadku jest używanie karty nanoSIM.
/ Niestety nie mam innego slotu niż ten.
// Z tego co się dowiedziałem nie ma możliwości aktywowania starej karty, która już jest całkowicie wyłączona.

Przywróć telefon do ustawień fabrycznych.
Poza tym wyłącz zupełnie połączenie internetowe co da ci jasność, czy czasem sama transmisja danych go nie ogłupia.
Poza tym, sama mozaika nadruku na karcie nie ma wpływu, ponieważ piny stykają się z tymi samymi punktami co w innych, więc to nie to.
Możliwe, że jednak PLUS ma “zbabraną” jakąś partię kart i wówczas to już inna para kaloszy.
Ty sprawdzasz wyrywkowo swoją na innym telefonie, więc możesz tego nie wyłapać.

2 polubienia

Przywrócenie ustawień fabrycznych pomogło. Dzięki za pomoc.

a pisałem 8 dni temu :stuck_out_tongue:
najłatwiejsze i najmniej inwazyjne wyjście podziałało tym razem