"Paradoks" z kartą SIM

Witam,
Opiszę straszny paradoks lecz niestety realny. Wymieniłem kartę SIM w telefonie (Xiaomi Mi MAX) na nową, lecz gdy ją włożę powoduje ona że telefon wariuje - co to znaczy - w ustawieniach ciężko coś włączyć bo jak zjadę na dół od razu powraca na górę, napisy wibrują, ale co gorsza pobiera mi strasznie baterię. Pomyślałem, że to wina karty więc wymieniłem na drugą taką samą, ale nic to nie dało. Karta testowana w innych telefonach - wszystko działa jak należy, ponadto włożyłem inną kartę do mojego telefonu i także wszystko jest w porządku. Dzwoniłem także na infolinię ale jak wiadomo tam nic się nie dowiesz. Na zdjęciu po lewej stronie jest pożyczona dobra karta, która u mnie działa a ta druga nie. Nie wiem czy dobrze myślę i czy to w ogóle możliwe ale czy ten wzór przecięć na karcie może mieć jakieś znaczenie bo chyba tak skora jedna działa. I jeszcze dołączę wykres zużycia baterii, na którym widać jak telefon w nocy podczas spoczynku spadł, a po podładowaniu dalej widać jak karta działała poprawnie na chwilę( tak bo ona czasem “wariuje” po jakimś czasie) a później znowu. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czy przywrócenie ustawień fabrycznych coś pomoże?

Tak trochę poza tematem, ale lepiej nie używać słów, których znaczenia się nie zna.

Może Cię zadziwię ale nadal nie rozwiązało to mojego problemu. Tak poza tym według sjp - Paradoks -sytuacja pozornie niemożliwa, w której współistnieją dwa wykluczające się fakty.

Rzeczywiście, nie rozwiązało problemu bo nie rozumiesz, żadne fakty się tu nie wykluczają ani nie jest to sytuacja pozornie niemożliwa :neutral_face:
Przejdź się do salonu operatora, jeśli są problemy z kartą to mogą wymienić na nową bezpłatnie. Reset Androida może i coś pomoże ale jak już to bardziej leci coś z hardware.
Jaka to sieć ?

1 polubienie

Sieć Plus i tak jak już wspomniałem wymieniłem na nową kartę z która jest dokładnie ten sam problem.
Dla mnie to jest niemożliwe bo nikt się nie spotkał z takim problemem a jeśli już to było ich mniej niż papieży. Powiedz mi jak karta SIM może wywierać wpływ na to zjawisko.

Temat na orange

Okazało się, że karta SIM jest tak uszkodzona, że nawet czytnik jej nie chciał czytać w salonie. Także do wymiany.

Tak znam ten temat i ten problem i powiedz mi co mam z tym zrobić skoro już wymieniłem kartę i nadal nie działa.

Skoro inna karta u Ciebie działała a ta działa u kogoś innego to jednak skomplikowane.
Reset Androida to możesz zrobić, dwa to czy telefon jest na gwarancji bo on też może powodować problemy.
Ta karta co testowałeś i działała to też był Plus ?

1 polubienie

Tak to też był Plus. Planuję odwiedzić jakiś serwis z naprawami telefonów co oni sądzą, ale nie wierzę że to może pomóc. Telefon nie ma niestety gwarancji. Dla mnie to jest naprawdę dziwne, że konkretnie ta karta i właśnie z tym dokładnie wzorem nie działa i w tym konkretnie telefonie. Czy to może być wina oprogramowania? Czy to jest jednak wina związana z elektroniką? Ja wysnuwam jeden prosty wniosek, że ten telefon nie chce współpracować z tą właśnie kartą, jednak jak to sprawdzić?

Z Informatyką i elektroniką to nieraz nic nie wiadomo, dla mnie prędzej elektronika z tych dwóch.
Jednak bym próbował dalej z tą kartą, napisz podobny temat z tym opisem i zdjęciem na jakimś oficjalnym fanpage i forum Plusa bo wtedy szybko reagują i niech wymienią kartę jeszcze raz. Nie ma co grzebać w telefonie niepotrzebnie jak dla mnie.
Infolinia to tam średnio bo osoba, która odbiera też niekoniecznie się zna a na fanpage czy forum to już ludzie widzą co się pisze i myślę, że prędzej zaczną działać.

1 polubienie

Świetny pomysł z tym fangape i forum, tak masz rację o tym muszą wiedzieć odpowiedzialni za to pracownicy. Dzięki wielkie. Będę informował co w związku z tą sprawą.

może zbytnio nie pisz że to już druga karta z tym problemem bo powiedzą idź pan Twoja wina :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Dla testu mógłbyś wyłączyć LTE (powinno się to znajdować w ustawieniach sieci komórkowej, w preferowanym typie sieci - nie wiem jak to xiaomi nazywa) i zamiast ustawienia automatycznego LTE/3g/2g, wybrać następne w kolejności bez LTE lub 4g w tytule. Po tej zmianie sprawdzić jak się telefon zachowuje…
To jest pierwszym co przychodzi mi na myśl, choćby po porównaniu wykresu baterii z paskiem sygnału sieci komórkowej (przy zielonych odcinkach leci na łeb, przy “czerwonych” konsumpcja się normuje).
Jeśli test przebiegnie pomyślnie, przyczyn można szukać w kilku miejscach. Pierwszym byłoby pewnie słabe obłożenie sygnałem 4g rejonu(ów), w którym(ch) się znajdujesz, co dla słuchawki (jej baterii) nie jest zbyt korzystne (przepinanie się co chwilę sprzętu między typami sieci lub siedzenie na granicy którejś z nich, daje o sobie znać przeważnie w postaci drenażu aku). Drugą sprawą może być problem z samym urządzeniem lub jego oprogramowaniem. To ostatnie (oprogramowanie) było problemem w moim przypadku, kiedy to kilka miesięcy temu, S7e po aktualizacji siorbał baterię jak szalony (telefon nie ruszany, bez włączonych BT i Wi-Fi, w “głębokim uśpieniu” pobierał ponad 2% na godzinę, choć normą było około 0,3%/h w tych samych warunkach). Odcięcie się od LTE ustabilizowało sytuację, a któraś z ostatnich aktualizacji z zeszłego roku naprawiła problem, więc 4g przywróciłem.

1 polubienie

Staram się co chwilę robić test tych kart licząc że może się samo naprawi. Obecnie karta zachowuje się normalnie jednak raczej jest to złudne. Co do wykresu to on dlatego tak mocno spadł bo to było w nocy jak spałem i z racji tego, że tą kartę mam dopiero od poniedziałku nie przypuszczałem że może się tak wydarzyć, a później widać kawałek linii poziomej gdzie tak jak obecnie wszystko jest w porządku i po chwili znowu spadek lecz krótki bo oczywiście zareagowałem i dalej chodziłem już bez karty. Jeśli znowu telefon zacznie wariować wyłączę LTE i sprawdzę. Dzięki za każdą pomoc, przynajmniej nie zostaję sam z tym problemem.

Jak zamula ci internet to niby Plus i T-Mobile coś mają nie tak z jakieś 2 miesiące, w jednej grze miałem przez większość czasu jakoś sztucznie wyrównywany ping (niby 75, ale jakby na kilka sekund skakał do nawet 1000 ms).

Jeszcze jedno pytanie. Rozważam każdy scenariusz dlatego chciałem się dowiedzieć co w przypadku rozwiązania umowy. Umowa zawarta w ten poniedziałek tj. 29.04.2019 na czas określony (24 miesiące). Podobno każdą umowę można wypowiedzieć jednak w przypadku umowy na czas określony wiąże się to z karą finansową. Czy jednak można wypowiedzieć umowę zawartą w salonie, a nie telefonicznie bo na infolinii przy okazji tego problemu z kartą dowiedziałem się, że umowy zawartej w salonie nie można rozwiązać?

Masz jakiś problem, z samodzielnym zapoznaniem się, z zapisami przedmiotowej umowy

W umowie musi być zapis dotyczący warunków jej rozwiązania - poszukaj i doczytaj.

2 polubienia

Akurat zrzut z użycia baterii sporo pokazuje, widać w jakich momentach korzystałeś z telefonu (włączałeś ekran), kiedy występował “problem” z siecią (lub brakiem simki) oraz to, że w pierwszej połowie historii telefon ma problem z uśpieniem… jeśli wszystko jest w normie, grafy “wybudzenia” i “włączonego ekranu” powinny być niemal identyczne, a stało się to dopiero po częściowym naładowaniu aku, w pierwszej połowie coś uniemożliwiało urządzeniu “pójść spać” i wymuszało “mielenie” (albo to o czym pisałem, albo jakieś aplikacje, jak np. kiedyś apka FB, z tego co czytałem w sieci).
W “domowych warunkach” w ostateczności możesz spróbować przywrócenia do ustawień fabrycznych (pamiętając by zabrać ważne rzeczy z pamięci telefonu przed tą procedurą), choć mi osobiście to akurat nie pomogło, kiedy sam miałem problem z drenowaniem baterii.

1 polubienie

Tak, masz rację coś go pobudza, to wygląda trochę tak jakby pracował pod bardzo dużym obciążeniem bo telefon w kilka minut potrafi z ~27 stopni nabić do ponad 40. I bardzo dziwi mnie fakt, że gdy znowu pojawia się problem wysunę slot z kartą, schowam ponownie i godzinę, półtorej funkcjonuje poprawnie i tak w kółko.