Pare pytan o linuksa

na poczatek zaznacze, ze w sprawach Linuxa jestem zielony,planuje przesiadke z Windowsa na Mandrive i mam pare pytan:

1.Ktora wersje mam sciagnac (jest cos takiego i586 i jescze jakas jedna), ktora mam siagnac aby chodzila na Celeronie??

2.Skad moge pobrac Mandriva Discover LiveCd(tak aby poznac Pingwina).

3.Czy instalacja programow przebiega tak jak Windowsie(pliki samorozpakowujace sie, kreatory instalacji) czy jakies okienka, komendy??

Z gory Thx.

o ile dobrze sie orientuje co do Mandrivy to Discovery jest platna wersja, a jezeli chodzi o LiveCD to mozesz np. darmowo Ubuntu pobrac, masz w przyklejonym topicu. Natomiast instalacja oprogramowania odbywa sie zupelnie inaczej :slight_smile:

Czyli w jaki sposob??

Mam jeszcze pare pytan:

1. Jak przebiega instalacja : garficzny interfejs czy raczej cos a`la DOS??

2. Ile zajmuje miejsca na dysku taki Linux(Nie mam go zbyt duzo)

3. Jak pisalem wyzej nie mam duzego dysku wiec pozostawienie Windowsa i Linuxa nie wchodzi w gre a slyszalem ze jak sie intaluje Linuxa zmienia sie format partycji na jakis tam Linuxowy, jak bede mogl powrocic do windowsa jesli mi sie Mandarynka nie spodoba?

4. Czy bede miec problemy z powrotem z Linuxa na Windowsa ??

Instalacja Mandrivy przebiega w Trybie graficznym.

Na poczatek polecam wydzielic programem do partycjonowania dysku, wolne miejsce w ilosci okolo 4 GB (za świat wystarczy na nauke obsługi systemu), i tam zainstalowac Linuxa. Formatowanie wolnego obszaru przebiega automatycznie… I na poczatku “siedz” na 2 systemach… zawsze bedziesz miał możliwość powtoru, i nie bedzie zamieszania… A Linux nie wszystkim sie musi podobac…

1. Niektore programy mozesz wgrac z pakietow RPM, wtedy wystarczy dwukrotnie kliknac ikonke programu. Jednak zwykle musisz kompilowac zrodla (wlasnie cos a’la DOS) szczegoly na http://jakilinux.org/pierwsze-kroki/ins … a#software.