Parę wątpliwości odnośnie instalacji Debiana

Witam. Szukam dystrybucji dla siebie. Na ubuntu czułem się bardzo dobrze, lecz jego 6-miesięczny cykl wydawniczy oraz fakt że brnie on w unity skutecznie mnie od niego odepchnęło. LMDE jako rolling distro wydawałoby się dla mnie idealne, lecz wątpliwości budzą we mnie jego opiekuni, słyszałem że nie stoi za nim jakaś firma czy większa społeczność tylko grupa paru osób. Może głupi argument, musiałbym się w ten temat bardziej zagłębić. Nie znam się na Linuksie ale zahaczyłem o Debiana, bo nowa wersja nie pojawia się w zbyt krótkich odstępach czasowych, a to dla mnie ważne by nie reinstalować co chwilę systemu.

Chciałbym zapytać o parę rzeczy tych którzy mają pewne pojęcie o Debianie.

  1. Wiem, że debian jest podzielony na gałęzie. Która z nich jest najbardziej odpowiednia na desktop? Słyszałem, że podobno Testing (na chwilę obecną Wheezy??), bo stable ma stare paczki, ale nie wiem ile w tym prawdy.

  2. Czy na sprzęcie Core2Duo E7400, 4GB Ram, 9800GTX+ warto instalować 64 bitową wersję? Czy może wystarczy 32bit? Chodzi mi o dostępność softu i stabilność.

  3. Który plik muszę pobrać ze strony projektu aby mieć Debiana z GNOME-m? CZy wystarczy tylko pierwszy part? Jeśli tak to wersja CD czy DVD? (nie wiem czym się różnią)

Z góry dzięki dla tych, którzy poświęcili chwilę czasu, by to przeczytać. Również z góry dzięki za jakiekolwiek naprowadzenie mnie w tym temacie i pomoc.

Pozdrawiam.

Pamiętaj, że Ubuntu wydaje co 2 lata wersję LTS (Long Term Support), czyli wersję z wydłużonym wsparciem i jest ona dedykowana właśnie osobom, które nie lubią co 6 miesięcy reinstalować systemu, wtedy systemu możesz używać spokojnie przez 3 lata, bo przez ten okres będzie on łatany. Ja lubię Debiana ale nie działa mi w nim jedna rzecz, dlatego używam Ubuntu 10.04 LTS właśnie i jeśli Ubuntu Ci pasuje, to taką wersję możesz sobie zainstalować. Jeśli jednak wolisz Debiana, to odpowiem na twoje pytania.