Partycjonowanie Windows 8 i niebieski ekran

(artur01w) #1

Witam

Mam komputer z Windows 8 od 3 miesięcy. Od początku dysk twardy nie był podzielony na partycje (w sumie była parycja C:OS i D:RECOVERY). Przedwczoraj tknęło mnie, aby go podzielić i przenieść warościowe pliki na inną parycję niż systemowa. Skorzystałem z programu AOMEI Partition Assistant Home Edition 5.1.1. Pomniejszyłem parycję C i z powstałej przestrzeni utworzyłem parycję E. Program podzielił dysk na te dwie części i wyskoczyła komenda o restart systemu. Potwierdziłem i system wyłączył się, ale po ponownym włączeniu było czarne tło w Windows 8 i krecące się kropki. Po chwili pojawił się niebieski ekran z napisem, że coś tam brakuje i nastapi ponowny restart komputera. I tak w koło.

Potrzebuję pomocy jak ożywić komputer. Nie znam się za bardzo na Win8. Jak w nim włączyć tryb awaryjny? Czy jest jakiś inny sposób aby przywrócić stan przed awarią? Nadmienię, że nie mam płyty instalacyjnej, bo sysem był już zainstalowany na komputerze.

(rgabrysiak) #2

Cześć

Z informacji na stronie DP wynika że program AOMEI Partition Assistant Home Edition nie jest kompatybilny z systemem Windows 8 stąd pewnie takie problemy.

Jeżeli partycja recovery nie uległa uszkodzeniu spróbuj przywrócić z niej system do stanu fabrycznego.

Najpierw warto jednak zrobić backup ważnych danych znajdujących się na dysku, na przykład za pomoca Linuksa w wersji LiveCD.

(artur01w) #3

Ale jak tego dokonać? Po włączeniu komputera jest tylko czarny ekran z Windows 8, potem niebieski ekran i restart. I tak w koło.

(rgabrysiak) #4

Cześć

Sprawdź w instrukcji jak wygląda proces przywracania systemu do stanu fabrycznego z użyciem partycji recovery bądź płyt recovery (o ile takie posiadasz).

A nastepnie spróbuj “przywrócić” system.

(Nielubietegowcale) #5

@rgabrysiak