PC ~8,5k - ocena zestawu

Cześć!
Złożyłam taki oto zestaw:

Komputer ma służyć głównie do gamingu.
cena +/- 8,5k

Mam już zakupiony dysk Crucial MX500 500GB. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie dokupię dodatkowy, szybszy dysk i może ram.

Dodam, że nie znam się za bardzo na sprzęcie i to pierwszy pc, jaki próbuje złożyć.
Będę wdzięczna za ocenę zestawu. Może coś warto podmienić, aby jednostka stała się bardziej wydajna?

W sumię nic, praktycznie wszystko co najlepsze wzięłaś. Mam tylko nadzieję, że jesteś świadoma, że mocno przepłacasz? Zestaw o ~~10% słabszy miałabyś z 1/3 taniej na Ryzenie :wink:

1 polubienie

Dzięki za opinię!
Nie jestem fanką Ryzenów :wink:

Spoko, co kto lubi, z taką kasą możesz brać co chcesz :slight_smile: . Tylko bym, osobiście, nie podkręcał procka. Widziałem chłodzenie wodne, a przy takiej cenie / wydajności nie warto ryzykować.

Nie bierz SSD tylko dysk NVMe. Samsung 970 PRO 512GB jest teraz w bardzo dobrej cenie ~800zł, a jeszcze dwa miesiące temu chodził po 1150zł. W sumie z dysków NVMe nie ma za dużego (sensownego) wyboru.

A można wiedzieć czemu? Pytam, bo ludzie mają różne dziwne tłumaczenia, a potem mocno przepłacają, zwłaszcza teraz gdy Intel ma chore ceny.

W 2K czy 4K 2700x (czy jeszcze tańszy 2700) i 9700K osiągną bardzo podobne wyniki, bo w takiej rozdzielczości większą robotę robi GPU niż CPU. Do 1080p jeżeli nie masz monitora powyżej 60 Hz czy monitora z G-sync to wyższy FPS da tearing co trochę niszczy rozgrywkę.

Różnicę w cenie, czyli jakieś 500 zł w przypadku 2700X możesz przeznaczyć na dysk NVMe.

Zestaw ogólnie nie jest zły, ale jest mocno przepłacony.

Jak nie dasz się skusić na AMD to z drobnymi modyfikacjami mam coś takiego.


Chłodzenie i RAM sporo lepsze, przycięte to co bez różnicy .

Dzięki, w tym momencie dysk nie jest kwestią dyskusyjną, gdyż Crucial już czeka w szufladzie :slight_smile: Ale dzięki za rekomendację, za jakiś czas możliwe, że dokupię tego Samsunga.