Od dłuższego czasu borykam sie z problemem zrywania połaczenia z internetem, tzn internet dziala na routerze i nagle ginie. Nic nie daja zadne resety czy ponowne konfigurowanie poprzez płyte. Czasem wroci internet po kilku godzinach a czasem trwa to kilka dni. Na pewno nie jest to problem natrury technicznej z winy TP. Był kilka razy technik i powtrzałał ze wszystko ze w porządku i wina raczej leży po stronie routera.
Nie tylko u Ciebie tak jest. U mnie pomagają resety, zostawienie na jakiś czas routera, potem potrafię sprawdzić za godzinę czy wszystko w porządku, reset i jest ok.
mmm7mmm , mówisz o zrywaniu połączenia z internetem czy z routerem? Bo w przypadku zrywaniu połączenia z internetem nie pali się lampka Internet na routerze i po zalogowaniu na stronę routera w części “WAN Configuration” jest “Disconnected” (chodzi o stronę Status: http://imgup.pl/di-CLQX.png, chociaż u mnie aktualnie jest połączenie). W przypadku zrywania połączenia z routerem, może pomóc inSSIDer: router-blokuje-internet-t482806.html?hilit=inSSIDer#p3044128. Aha, u mnie adres routera to http://192.168.1.100/, ale to da się zmienić w LAN.
W jaki sposób łączysz się z netem. Po kablu czy przez wifi ? Zależy w którym miejscu ginie ci to połączenie. Może zanikać sygnał od dostawcy lub w routerze i to trzeba sprawdzić.
miałem na myśli połączenie z routerem, a nie jestem pewien czy o to pytającemu chodziło. w każdym razie miałem częste zrywanie połączenia router-smartfon i zmiana kanału załatwiła sprawę.
Pentagramy to średnio stabilne urządzenia - tak wynika z obcowania z co najmniej kilkoma egzemplarzami;
mam zbliżony model, miewam podobne problemy raz na kilka dni/tygodni, zazwyczaj pomaga restart urządzenia;
u mnie problemem jest także słaba jakość okablowania telefonicznego w mieszkaniu (stare, źle położone przewody, gdzieś po drodze lutowane) oraz wysoki transfer (download 20Mb);
mój router pokazuje wszelkie ważne parametry łącza i rzeczywiście są na granicach działania jak na taką prędkość, to samo zresztą stwierdził technik po swoich pomiarach, stąd nie mogę mieć za wiele pretensji;
dużą poprawę przyniosło odpięcie jednego z telefonów stacjonarnych - jego starawe elementy siały zakłóceniami.
Reasumując:
sprawdziłbym sytuację na drugim routerze - trzeba pożyczyć/kupić/cokolwiek. Jak pomoże - wiadomo - wada routera;
jeżeli sytuacja będzie się utrzymywać, zmusiłbym technika do pomiarów instalacji w domu - u mnie zrobili to na starcie i bez pytania i szybko było wiadomo co i jak;
wynik pomiarów powinien nakreślić dalsze działanie - albo wymiana instalacji (tfu tfu tfu), albo szukanie wśród podpiętych urządzeń/mikrofiltrów, albo w ostateczności ograniczenie transferu (czyli w praktyce powrót do mniejszej prędkości).
Jak znam życie, to jeszcze kilka przyczyn by się znalazło, nawet sama infrastruktura TPSA potrafi robić dziwne rzeczy.
Mozliwe ze pokreciłem i zle wytlumaczylem. Chodzi mi o zrywanie polaczenia z internetem routera (lampka internet nie pali się). Z routerem łacze sie poprzez wi fi w laptopie.
Instrukcje czytalem nie do konca moge sie w niej połapac, dlatego prosilem o jakies konkretne wskazówki bo byc moze jest on zle skonfigurowany.
Konfugurowalem go poprzez szybka instalacje z płyty CD.
Dziekuje wszystkim serdecznie za pomoc
Dobra panowie dzisiaj znowu działał dział potem nagle nie, wcisnalem przycisk restart poczkalem z godzine i działa. Dojrzalem do decyzji o kupnie nowego routera, jaki polecacie?