Pentium e5300 dual core OC

Cześć

Jeżeli chcę podkręcić ten procesor z 2.60 Ghz do 3.00 Ghz to wystarczy tylko zmienić szynę FSB ?, czy muszę zmieniać napięcie itp ?

Szyna spokojnie starczy. Ja bez podnoszenia napięcia brałem go na 3.2GHz i normalnie działał.

jak podnosisz taktowanie FSB to będzie wzrastało taktowanie procesora i pamięci, zwróć na nie uwagę, możesz zmniejszyć ich taktowanie zmniejszają ich mnożnik w biosie często nazwa to ratio

Czyli wystarczy że zmienię szynę FSB z 200 na 240 i tyle tak ?

Dzielnik pamięci/FSB ustaw tak by taktowanie pamięci RAM było jak najbliżej wyjściowego lub niższe.

Nie wiem o co chodzi i jak to zrobić w tym temacie jestem zielony, reasumując zmiana szyny FSB nie wystarczy ?

Dodane 10.07.2013 (Śr) 21:13

A on piszę że wystarczy zmienić szynę FSB :smiley:

Dodane 10.07.2013 (Śr) 21:15

Chcę tylko podkręcić ten procesor z 2.60 Ghz do 3.00 za pomocą szyny FSB.

Wyjasnilem ci wszystko w moim poprzednim poście

Zwiększając FSB podkręcasz też pamięć RAM i jeśli nie ustawisz jej odpowiednio komputer nie będzie stabilny lub w ogóle nie uruchomi się.

Zacznij od podstaw http://www.purepc.pl/podkrecanie/poradnik_podkrecanie_procesorow

Kurde za dużo z tym pierdzielenia :o

A czego się spodziewałeś? Że wciśniesz jeden klawisz i gotowe? Przeczytaj na spokojnie artykuł polecony wyżej i dopiero bierz się za OC. Nie rób nic na szybko ani na siłę.

http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/P … -2098.html

Podkręcanie i temperatury

Na domyślnych ustawieniach procesor osiąga 35 stopni C podczas spoczynku.

Po kilku minutach obicążenia programem Orthos E5200 rozgrzał się do 53 stopni.

Podkręcanie jest proste. Ustawiam szynę FSB na 257Mhz co daje taktowanie 3212Mhz. Pamięci pracują z częstotliwością 1028Mhz CL5. Napięcia AUTO

Procesor stabilny. W stresie nagrzewa się do 60 stopni.

Ten kolesi piszę że wystarczy zmienić tylko szynę FSB.

Jeśli chcesz spalić sekcję zasilania płyty lub procesor to proszę bardzo.

Dodane 10.07.2013 (Śr) 21:39