W rzeczy samej nie powinienieś jeżdzić furą, ale jak się znasz na samochodzie to wiesz co to jest odrazu… samochody nigdy nie psują się bez żadnych oznak (posłuchaj jak pracuje silnik, czy spadły osiągi), możliwe że wcześniej zaniedbałeś wymiane oleju, fitrów i komputer wychwyca to jako awarie bo np. filtr jest zapchany i do kolektora wpada mniej powietrza, lub filtr oleju jest stary co powoduje przegrzewanie się silnika, ale nie pokazuje tzw. “kodu awarii” bo owego nie ma dla filtrów i oleju !
Inny rodzaj to poprostu błąd komputera i tyle… uważaj by nie włączył trybu awaryjnego tzn. samochód jest wtedy wolniejszy od maluszka :o Udaj sie szybko do warsztatu lub ASO jeśli masz auto na gwarancji
a zapomniałem dopisać że jak już płaciłeś za podłaczanie do diagnostyki, to rozumiem to jako podjęcie się też naprawy przez warsztat… a skoro nikt tego nie naprawił to bym nie płacił. Masz takie prawo gdy warsztat nie jest w stanie naprawić usterki
Miałem raz taki problem w swojej 206-tce (1,4 / 2000r.) - wynikał on z zatankowania złej jakości paliwa. Po zatankowaniu na innej stacji (pod korek) problem zniknął.
Dlatego Twoje przypuszczenie:
jest najprawdopodobniej słuszne - tym bardziej jeżeli diagnostyka nic nie wykazała.
No i prosty wniosek… tankuja paliwa na stacjach BP
tam w Krakowie macie pełno stacji i dużo jest dobrych… popytaj znajomych, taksiarzy, gdzie leją dobrą bajure to wyzbędziesz się przyczyny zapalania kontrolki jeżeli jest nią paliwo. I dbaj o dobre picie dla serduszka swojego furacza. Spalanie stukowe na złym paliwie dojedzie go strasznie szybko :!: Powodzenia hejka