PEUGEOT 206 /2001 silnik 1.1-problem kontrolka diagnostyki

Witam.

Od kilku dni zapala mi sie kontrolka diagnostyczna silnika, po dwóch restartach samochodu gaśnie - po dwóch dniach zapala się ponownie.

Zatankowałem paliwo na stacji samoobsługowej NESTE - może była woda i jeszcze jest w zbiorniku.

Samochód po przyłączeniu do komputera nie zarejestrował błędów.

Może ktoś z Was miał ten problem i pomoże mi go rozwiązać, bo już zapłaciłem kilkakrotnie i dalej to samo.

Pozdrawiam :slight_smile:

IMO jest to problem dość specjalistyczny, a więc musisz się zapytać na forum motoryzacyjnym. Obawiam się, że tutaj pomocy nie uzyskasz.

Jedyne co mogę ci poradzić w tek kwestii, to to, że z samochodem nie ma żartów i musisz się udać do autoryzowanego serwisu Peugeot’a :wink:

tak zwana kontrolka checkt engine , tak?

nie powinieneś używać samochodu po jej zapaleniu ! może to doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń, jeśli się zapaliła to znak że jest jakaś awaria !

jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy, nie majstruj tylko zgłoś się do dobrego warsztatu / serwisu !

to moja rada (drobne wskazówki dane na forum nie pomogą, przyczyny mogą być różne!)

jeśli jednak bardzo chcesz to szukaj na innym forum bo to zajmuje się tematyką komputerową, może to :arrow: http://autoswiat.redakcja.pl/forum/forum.asp

Polecam kontakt na http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Board=206

W rzeczy samej nie powinienieś jeżdzić furą, ale jak się znasz na samochodzie to wiesz co to jest odrazu… samochody nigdy nie psują się bez żadnych oznak (posłuchaj jak pracuje silnik, czy spadły osiągi), możliwe że wcześniej zaniedbałeś wymiane oleju, fitrów i komputer wychwyca to jako awarie bo np. filtr jest zapchany i do kolektora wpada mniej powietrza, lub filtr oleju jest stary co powoduje przegrzewanie się silnika, ale nie pokazuje tzw. “kodu awarii” bo owego nie ma dla filtrów i oleju !

Inny rodzaj to poprostu błąd komputera i tyle… uważaj by nie włączył trybu awaryjnego tzn. samochód jest wtedy wolniejszy od maluszka :o Udaj sie szybko do warsztatu lub ASO jeśli masz auto na gwarancji

Tak swoją drogą Peugeoty często się psują :frowning:

Dlatego też we wszelkich “colinowatych” preferuję “Imprezkę”. 8)

a zapomniałem dopisać że jak już płaciłeś za podłaczanie do diagnostyki, to rozumiem to jako podjęcie się też naprawy przez warsztat… a skoro nikt tego nie naprawił to bym nie płacił. Masz takie prawo gdy warsztat nie jest w stanie naprawić usterki :slight_smile:

Miałem raz taki problem w swojej 206-tce (1,4 / 2000r.) - wynikał on z zatankowania złej jakości paliwa. Po zatankowaniu na innej stacji (pod korek) problem zniknął.

Dlatego Twoje przypuszczenie:

jest najprawdopodobniej słuszne - tym bardziej jeżeli diagnostyka nic nie wykazała.

No i prosty wniosek… tankuja paliwa na stacjach BP :smiley:

tam w Krakowie macie pełno stacji i dużo jest dobrych… popytaj znajomych, taksiarzy, gdzie leją dobrą bajure to wyzbędziesz się przyczyny zapalania kontrolki jeżeli jest nią paliwo. I dbaj o dobre picie dla serduszka swojego furacza. Spalanie stukowe na złym paliwie dojedzie go strasznie szybko :!: Powodzenia hejka