mam pytanie dlaczego to działa i daje taki sam efekt w każdym przypadku, czy ktoś potrafi mi to logicznie wytłumaczyć?
class druzyna{
public $mecze;
}
$barcelona = new druzyna();
$barcelona->mecze = 1;
echo $barcelona->mecze;
bez tworzenia obiektu:
class druzyna{
public $mecze;
}
$barcelona->mecze = 1;
echo $barcelona->mecze;
a nawet bez klasy
$barcelona->mecze = 1;
echo $barcelona->mecze;
książka vademecum profesjonalisty wydanie czwarte podaje taki kod który oczywiście nie działa :shock:
class druzyna{
public $mecze;
}
$barcelona = new druzyna();
$barcelona->$mecze = 1;
echo $barcelona->$mecze;
chodzi o dolar przed “mecze”
$barcelona->$mecze = 1;
Chciałbym sie nauczyc pisac obiektowo ale jak to zauważyłem to opadły mi ręce nic z tego nie rozumiem, chciałbym jako ćwiczenie zrobić sobie taki projekt: liga druzyn, powiedzmy 4 druzyny kazda ma swoje 4 “cechy” (jeżeli źle coś nazywam to prosze o korekty). Tworze sobie klase drużyna i ona miala mieć wlasciwosci “mecze” “goleStrzelone” “goleStracone” “punkty” (właściwości czyli zmienne?). I jak już mam tą klase to tworze obiekty do niej czyli cztery drużyny, i kazda druzyna ma te właściwości w odpowiednich wartosciach do których odwołuję się właśnie przez ->
$wislaKrakow = new druzyna();
$legiaWarszawa = new druzyna();
echo $legiaWarszawa->goleStrzelone;
echo $WislaKrakow->goleStrzelone;
i tak powinienem dostac ilosc goli tych druzyn.
Bardzo prosze o pomoc i odp na pytanie czy na tym polega programowanie obiektowe?
Z tej ksiazki to sie ciezko nauczyć, wolałbym jakiś poradnik na przykładzie bo tu jest sama teoria tyle tekstu że sie wszystko w głowie miesza a zero zastosowań i konkretów
Dzięki za kazda pomoc