Ajaj. Kolega bolivar wprowadził w błąd, i to znaczny.
Skoro po wejściu na 127.0.0.1 pojawia się komunikat
to dość dobrze. To jest - jak widać - komunikat pochodzący od Apache. Po zmianie portu na 2222 komunikat jest dokładnie taki sam, prawda? Więc to wina Apache, a nie czegoś, co blokuje port 80.
Nic nie blokuje portu 80 - przecież widać na screenie, że Avast podłączony jest do Remote Port 80, czyli łączy się gdzieś tam z jakimś serwerem na jego porcie 80.
Wróć w httpd.conf do Listen 80.
W httpd.conf powinnaś tez mieć deklarację DocumentRoot, czyli katalogu, skąd Apache bierze pliki.
Jeżeli twój plik testowy nazywa się index.php, spróbuj go umieścić w swoim DocumentRoot, a potem odwiedzić znów http://127.0.0.1. Jeśli nie zadziała… to może zadziała http://127.0.0.1/index.php? Jeśli tak, to jesteś prawie w domu - należy tylko ustawić, aby index.php również był traktowany jako domyślny plik katalogu, w httpd.conf szukając DocumentIndex i dopisując tam na końcu index.php.
Obstawiam, że źle ustawiona jest jakaś ścieżka dostępu. Błąd, jaki się pojawia, to klasyczny błąd 403, który często się pojawia, jeśli w katalogu nie ma dokumentu domyślnego i wyłączone jest listowanie plików.
Poza tym, twój Apache powinien stworzyć gdzieś plik error_log, gdzie są opisane błędy - przejrzenie tych błędów pomoże znaleźć rozwiązanie, jeśli to powyżej nie zadziała.
I tak, użycie XAMPP-a na przykład było by łatwiejsze.