[PHP] podmieniane tło

witam,

chodzi mi o to, by na stronie internetowej jej tło (grafiki czy kolory) zmieniało się samoistnie po określonym czasie, np. po odświeżeniu. Nie znam się na php ani na java scriptach ale wydaje mi się, że można by to przy użyciu właśnie języka php zrobić. Ma ktoś może jakiś pomysł a może są jakieś gotowe kody by wykonać coś takiego? Prosiłbym o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję.

Dodane 17.01.2011 (Pn) 20:21

najlepiej po odświeżeniu strony albo po kilku minutach np

"; //wyswietlenie

');

rozumiem, że w przykładziem javascriptowy floyda zmiana tła następuje po naciśnięciu na nim tak? (bo chyba nie zawsze scrypty są obsługiwane).

Ale bardziej mimo wszystko interesuje mnie ten w php. Dałoby się do tego kodu php zamiast kolorów podmieniać również grafiki? (a może wystarczy zamiast ‘#fff’, ’ #000’ itp wpisać np ścieżki do plików, dajmy na to: ‘url(images/blabla.jpg)’ ?? i jeszcze jedno pytanie do Grzesie1k: kiedy w tym kodzie następuje losowanie tego tła?podczas odświeżania?

"; //wyswietlenie

Co do php:

o super. dzięki wielkie.

sprawdziłem wszystkie te kody php i: kolory są ok, grafiki są ok, tylko ten kod ‘Grzesie1ka’ mieszany z jednocześnie grafikami i kolorami nie chce coś chodzić ale zmodyfikowałem trochę te dwa pierwsze i wszystko jest oka. Wyszło mi takie cudo jak coś:

<?php

$colors=array('url(images/1.png)','url(http://www.dvd-ppt-slideshow.com/images/ppt-background/background-12.jpg)','#000000', 'black'); //lista kolorow i grafik

$key=rand(0,count($colors)-1); //losowanie koloru i grafiki

$color=$colors[$key]; //pobranie koloru i grafik

echo ""; //wyswietlenie

?>

dzięki jeszcze raz. pozdr

kod działa w 100% tak jak każdy podany w tym temacie :smiley: Przyjrzyj się dokładnie tablicy, która jest bardziej złożona i może zawierać wszystkie style z prefiksem background- z css, przykład dla obrazka powinien wszystko tłumaczyć.

co do tematu podmienianego tła miałbym jeszcze jedno pytanie, mianowicie: