[PHP][SQL]Jak zrobić automatyczne dodawanie email'a do bazy

Witam.

Z góry mówie że jestem zielony w PHP, chciałbym zrobić coś podobnego do rejestracji, niekoniecznie z Hashem ale jakimkolwiek potwierdzeniem.

Chodzi o to żeby po wysłaniu Email’a do firmy której chcę oferować uługi, mogli oni kliknąć w link, który dopisałby email tej firmy do bazy danych, a jeżeli nie chcieli by skorzystac z tych usług po np. 2 tygodniach zostaliby usunięci z bazy.

Jeżeli moglibyście to prosiłbym o gotowy plik lub wytłumaczenie co i jak.

Dzięki za wszystkie wypowiedzi. =D>

Zbyt skomplikowane jak na coś co można na poczekaniu tutaj napisać. Ogólnie polecam poszukanie skryptu listy mailingowej, subskrypcji. Zapewne jest tego w necie na pęczki.

Postaram się to opisać w najprostszy, możliwy sposób.

Tworzysz sobie w bazie tabele (w zależności co tam dodatkowego potrzebujesz) mniej więcej na wzór tego:

table.png

Tworzysz sobie formularz w html, gdzie podajesz załóżmy odbiorcę, temat i treść. Możesz to zautomatyzować i dla stałego tematu i treści wprowadzić jedynie adresy e-mail, do których ma zostać wysłana wiadomość.

Po wysłaniu formularza zapisujesz dane do tabeli subscriptions i wysyłasz wiadomość e-mail przy użyciu jakiegoś mechanizmu do obsługi maili. Jeżeli nie wiesz jak to w sieci jest tego sporo. Możesz to zrobić przy użyciu prostej funkcji mail w PHP lub pobrać coś bardziej zaawansowanego.

Do bazy zapisujesz email, dispatch_date, register_hash, unregister_hash. Założyłem dla tych hashy długość 32 znaki, więc tworząc skrót funkcją md5 możesz zapisać te wartości do tych pól. Dla tych hashy możesz przypisać wartość:

$register_hash = md5(time() . 'SECRET_REGISTER_HASH');

$register_hash = md5(time() . 'SECRET_UNREGISTER_HASH');

Po czym wysyłasz link do rejestracji, coś na wzór http://xxx.yy?register_hash={$hash}