[PHP] Wysyłanie email przez skrypt php

Witam

Chcę zrobić na stronie aby można było wysłać meila bez klienta pocztowego i coś mi nie działa;( Jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość. Oto mój kod:

wpisz email tresc maila
[/code] a w drugim pliku skrypt.php mam:

[code] <?PHP $adresat = “mojadres@wp.pl”; // pod ten adres zostanie wysłana wiadomosc, jest to adres przykładowy @$email = $_POST[‘email’]; @$content = $_POST[‘content’]; $header = “From: ktos@serwer.pl \nContent-Type:”. ‘text/plain;charset=“iso-8859-2”’. “\nContent-Transfer-Encoding: 8bit”; if (mail("$adresat", “Jakis temat”, $content, $header)) echo “działa”; else echo “nie wysłano”; ?>

a oto moj blad: Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at “localhost” port 25, verify your “SMTP” and “smtp_port” setting in php.ini or use ini_set() in C:\Program Files (x86)\WebServ\httpd\wysylanieMeilaZphp\skrypt.php on line 10

nie wysłano

Uruchamiam to na localu. Dodam, ze pliki umieszczałem na darmowym serverze i także nie działało - pokazywało komunikat “nie wysłano”.

$adresat jest zmienną a ty dałeś to w cuczysłowie jak string - to może powodować błąd

poza tym na localu z reguły nie działa wysyłanie maila - trzeba skonfigurować usługę pocztową

skasowałem ten cudzysłów w zmiennej $adresat. Wrzuciłem na darmowy server ale pokazuje komunikat “nie wysłano”. Czy jak zamieszczam na serverze to też trzeba coś skonfigurować czy o co tu chodzi?

Zobacz czy uda ci się wysłać jakąś wiadomość wbitą na stałe (bez $_POST) bo próbowałem twój skrypt i działa (tzn ta część z wysyłaniem stałej wiadomośći)

może jest tak że nie można wysłać pustego maila.

mam tak:

<?PHP

      $adresat = "jakismail@wp.pl"; 

      @$content = "jakas tresc wiadomosci";


      $header = "From: ktos@serwer.pl \nContent-Type:".

                      'text/plain;charset="iso-8859-2"'.

                      "\nContent-Transfer-Encoding: 8bit";


     if (mail($adresat, "Jakis temat", $content, $header))