Pierdzenie w słuchawkach

Siemanko mam problem dzisiaj włączyłem sobie muzykę i zaczęła pierdzieć mi prawa słuchawka, pierdzi ona tylko gdy są jakieś bassy nie wiem  co mam robić dzisiaj pierwszy raz mi się tak zdarzyło. Proszę o pomoc. Słuchawi to Genius Lychas.

 

Edit.

Gdy puszczam w telefonie to nie ma pierdzenia tylko na komputerze

Grałeś za głośno, albo sprzęt się zużył - Imo przewód, membrana, albo cewka nie rozbierzesz to się nie dowiesz :wink:

System (bit), nazwa płyty głównej oraz karty dźwiękowej itd. itp ?

Sprawdź F8 podczas rozruchu komputera --> Ostatnio znana dobra konfiguracja --> Enter.

Sygnał z komputera jest raczej trochę mocniejszy od tego z telefonu, dobrze byłoby sprawdzić słuchawki na drugim komputerze/wieży audio lub czymś podobnym.

To nie jest wina słuchawek bo na telefonie działa normalnie bez pierdzenia. Mam system 64 bit nie wiem gdzie zobaczyć jaką mam płyte główną karta dźwiękowa High Definition Audio (nie wiem czy to jest to sorki jestem zielony w tych sprawach)

Jeśli to karta wbudowana, to najczęstszą przyczyną tego typu zakłóceń jest uszkodzenie sprzętowe karty, a konkretnie utrata pojemności niektórych kondensatorów elektrolitycznych w torze audio.

Podepnij w miejsce słuchawek głośniki ze wzmacniaczem i sprawdź odsłuch na niewielkiej głośności, z podbiciem tonów wysokich.

Jeśli efekt się powtórzy, to masz pewność.

Jeśli nie - to naprawdę radzę sprawdzić słuchawki, moc wzmacniacza w karcie komputera jest naprawdę dużo wyższa niż w telefonie, więc efekt zakłóceń może być widoczny jedynie po podpięciu słuchawek do komputera.

Tego rodzaju zakłócenia oceniam i likwiduję zwykle na ucho, więc na forum jest to jedynie wskazówka - co robić, by ustalić rodzaj uszkodzenia.

Uszkodzenie wbudowanej karty można usunąć oczywiście bez wymiany całej płyty głównej, ale jest to zadanie dla zaawansowanego fachowca, a nie dla laika ledwie wiedzącego jak wygląda pierwsza z brzegu lutownica.