Pierwszy program w Visual Studio z bazą danych

Witam wszystkich programistów,

Mam problem, mianowicie chcę napisać program w VS z użyciem bazy danych z Accessa.

Jestem początkującym … programista to za duże słowo … userem próbujacym napisać własny program.

Kilka lat temu coś tam robiłem w Delphi, ale to było dawno i programik nie opierał się o bazę danych, natomiast ten który chcę napisać opiera się i to nie o pierwszą lepsza baz danych, tylko bardziej skomplikowaną (przynajmniej dla mnie).

Otóż nie potrafię zbudować bazy danych (lub obrałem zły tok myślenia jak taką bazę stworzyć) w której będzie kilka-kilkanaście formularzy. Na każdy formularz składa się jedno ID osoby (wybierane z bazy Osoby) oraz kilka rekordów pobieranych z drugiej bazy (Rzeczy). To co sworzyłem wygląda tak:

Baza Osoby - zawiera dane osób

Baza Rzeczy - zawiera różne notatki (ale nie są to wartości jednokomorkowe, tylko mają kilka kolumn, podobnie jak baza osób)

i trzecia baza: Karty i co mam zrobić żeby do karty nr 1 przyporządkować osobę np. która np jest na przedostatnim miejscu w tabeli Osoby oraz przyporządkować 2 pierwsze lepsze notki.

Nie wiem czy te informacje będą potrzebne, ale chciałbym potem mieć możliwość dodawania i edycji poszczególnych danych w programie, ale tak żeby się one zapamiętywały, ponieważ zrobiłem prosty program oparty tylko na bazie Osoby, włączyłem w DataGridView (podgląd lokalnej bazy danych) możliwość dodawania, edycji i usuwania rekordów, jednak przy dodawaniu rekordow ID osób było ujemne: -1,-2,-3,-4… i po wyjściu i ponownym uruchomieniu programu dodane rekordy w tabelach zniknęły.

Z góry wielkie dzięki za pomoc :slight_smile:

Edit: Używam Accessa 2010 PL w wersji testowej + Visual Studio 2010 Ultimate ENG z MSDNAA + polską nakladkę na wersję Pro - dlatego jest spolszczony tylko w części

Baza ma tabele, tabele mają kolumny i rekordy.

Co Ty nazywasz bazą? Tabelę?

Myślę, że powinieneś mieć mniej więcej takie tabele:

Osoba: Id, Imię, Nazwisko, Płeć