Ping co i jak

Siemanko, mam pytanie odnośnie pingu… Wiem, że ping to inaczej opóźnienie w grze i wiadomo czym większych ping tym większe opóźnienie a opóźnienie = lagi :smiley: Ale czy jest jakaś różnica gdy ja mam np. ping 25 a gościu 15? Wiem, że lagi zaczynają być na ponad 80…

Zawsze jest różnica, ale jeśli jest lag poniżej 30 to nie widać że masz laga. Dla oka niezauważalne.

Opóźnienie to jest lag, ping to jest program do jego mierzenia.

25 ms to norma, 15 ms - ciężko coś takiego osiągnąć.

Nie spotkałem się żeby ktoś miał laga poniżej 30 :smiley:

Po necie to ciężko, ale grając po sieci lokalnej to jak najbardziej możliwe ;).

W sieci lokalnej nawet mniej niż 1 ms można bez problemu osiągnąć, np. w tej chwili do routera mam takie opóźnienia:

$ ping 192.168.1.1

PING 192.168.1.1 (192.168.1.1) 56(84) bytes of data.

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.759 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.670 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.677 ms

^X64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.570 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=0.677 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=6 ttl=64 time=0.574 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=7 ttl=64 time=0.567 ms

64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=8 ttl=64 time=0.910 ms

^C

--- 192.168.1.1 ping statistics ---

8 packets transmitted, 8 received, 0% packet loss, time 7000ms

rtt min/avg/max/mdev = 0.567/0.675/0.910/0.112 ms

Kpc21 oczywiście, ja mam jeszcze niższe :stuck_out_tongue: ,

PING router (192.168.88.1) 56(84) bytes of data.

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=1 ttl=64 time=0.284 ms

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=2 ttl=64 time=0.311 ms

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=3 ttl=64 time=0.259 ms

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=4 ttl=64 time=0.290 ms

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=5 ttl=64 time=0.227 ms

64 bytes from router (192.168.88.1): icmp_seq=6 ttl=64 time=0.240 ms

^C

--- router ping statistics ---

6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5006ms

rtt min/avg/max/mdev = 0.227/0.268/0.311/0.033 ms

Ale przy graniu przez sieć lokalną zazwyczaj ping jednak są wyższe, na poziomie zależnie od gry ~5ms-10ms, po prostu gra i sam sprzęt nie jest w stanie przetwarzać tak szybko żądań :wink: .

kpc nie wiem czy taka norma… teraz na nowym necie mam ping cos kolo 22 :smiley: z wlaczonym skajpajem i gygy wcześniej z istną porażką ping był coś koło 55… ;/ dochodziło do nawet 70 a jak miałem włączonego skajpaja to ping dochodził do 240 szkoda gadać…

Może i nie norma, ale na dobrym łączu da się tyle osiągnąć. O 15 ms przez Internet jest ciężko.