Mam pytanie odnośnie gry Don’t Starve i podobnych. Czy takie gry są pisane od początku czy używa się do nich programów typu Unity3D itd… ?
Nie ma żadnej reguły. Każdy robi w tym, w czym mu się podoba. Odnośnie DS ptaszki ćwierkają o C i lua. A o bardziej animacyjnej stronie sam developer gry:
http://gamedev.stackexchange.com/questions/44319/what-animation-technique-is-used-in-dont-starve
Moim zdaniem pisanie gry gotowymi programami to mija się z celem, nie napiszesz w nim nowego silnika itp.
Więc lepiej ucz się C++ , Delphi, Pascal(ten dla bardziej obeznanych) .
Nie radzę tworzyć gier w programach. Sam kiedyś próbowałem. Prawie wszystko pójdzie nie po twojej myśli. O multiplayerze zapomnij. Najlepiej programuje się gry w C++ i Javie. Lepiej w C++, bo jest szybszy i jest do niego wiele bibliotek graficznych. Gotowe silniki także się do niczego nie zdają.