Pisanie programu do katalogowania zasobów muzycznych

Witam.

Jest wiele programów które katalogują nasz zasób muzyczny na dyskach HDD i płytach. Ale zazwyczaj są to aplikacje do Albumów. Mało jest do katalogowania pojedynczych nagrań.

Ciekawym programem jest Advanced MP3 Catalog. Lecz program nie jest już rozwijany. Tyczy się tylko mp3. Sama obsługa jest dosyć prosta, momentami nawet niektóre elementy są niepotrzebne.

Czy jest osoba chętna do napisania coś na miarę tego programu, lepszą wersję z obsługą większej ilości formatów muzycznych.

Przyjaznym interfejsem, skromnym bez zbędnych wodotrysków (z możliwością edycji o skórki). Ustawieniem poszczególnych elementów interfejsu wedle upodobania. Pełnym wsparciem edycji tagów. I wiele innych opcji nie wymienionych.

Sam nie znam się na programowaniu, nawet żadnego języka nie znam. Obecne programy dostępne na rynku pozostawiają wiele do życzenia…

Jeśli nikt się nie zdecyduje, to jaki polecacie jeżyk programowania? Najbardziej wydajny przy pisaniu takiej aplikacji.

Sam napisany program mam być błyskawicznie szybki (na średnich sprzętach), bez masy zbędnych plików do jego funkcjonowania, z oddzielnym plikiem językowym (możliwość rozbudowy względem tłumaczenia). Prostym wyglądem.

Może nauczę się pomału jakiegoś języka, i wydam po roku najlepszą aplikację do katalogowania muzyki.

Edit.

Na tej stronie jest opisane parę języków, trudno wybrać, niemal każdy dobry. Powszechny C++, Ruby zaś wygląda na najlepszy… ?

http://www.searchengines.pl/Jezyki-prog … 26670.html

A ile płacisz za taką robotę?

Nie wiem o co Ci chodzi. IMHO nie ma lepszego programu do katalogowania zbiorów utworów niż Winamp i jego biblioteka.

A jak ktoś chce program nie tylko do katalogowania, ale także i do odtwarzania, to najlepszy jest foobar.

1. To Twoje zdanie - szanuję je.

2. Winamp przecież też odtwarza pliki audio.