Pixel Shader 1.4 vs 2.0

Witam serdecznie. Zainstalowałem sobie ostatnio grę Gothic 3 z Community Patchem v1.70. Ponieważ (dzięki pomocy dobrychprogramistów) mam stabilną wersję DirectX 9 i sterowniki Omega 3.8.252, jako optymalne ustawienia gra zasugerowała mi średnie, co pozytywnie mnie zaskoczyło. Pierwszy raz w życiu mam ustawione promienie słońca, kamyki i roślinność w 3d, większą odległość rysowania i tak dalej, a płynność jest porównywalna z ustawieniami sprzed xx miesiecy, które były ściągnięte do absolutnego minimum. Duży skok, zwłaszcza biorąc pod uwagę moją kartę graficzną (patrz podpis), wyposażoną w Pixel Shader 2.0. Taką również wartość shadera zaproponowała gra i wszystko było ładnie pięknie, ale po kolejnym jej uruchomieniu w miastach tekstury podłoża były czerwone. Kompletnie. Zapytałem wujka google o przyczynę i sposób rozwiązania tego uciążliwego problemu, bojąc się, że będę musiał ponownie pożegnać się z falującą trawą. Jednak wyjście leżało gdzie indziej: zgodnie z poradami z pewnej strony o grach zmniejszyłem wartość PS do 1.4. Pierwszą znaczącą zmianę już zauważyłem, niebo nie jest takie:

http://img213.imageshack.us/i/g32s.jpg/

a przedzielone na widnokregu jakby lustrzaną linią, która powoduje “pływanie” horyzontu przy ruszaniu kamerą, ponadto niebo zmieniło kolor i chmury są jakby brzydsze. Teraz nie mogę ustawić żadnych cieni, dodatkowych efektów. Po restarcie gry (wymaganym do “zaskoczenia” opcji) znów jest na >>brak<<. Ponieważ zwyczajnie boję się obserwowac pozostałe szczegóły, a poza tym chciałbym zasięgnąć profesjonalnej porady, pytam:

Jaka jest różnica w wydajności, jakości i wyglądzie gry Gothic 3 przy zmniejszeniu wartości Pixel Shader z 2.0 do 1.4?

Wassup997v2 , chyba naocznie się przekonałeś jaka jest różnica w jakości.Spróbuj obniżyć inne parametry ,jak są np : odległość pojawiania się tekstur ,zmniejsz rozdzielczość ,obniż jakość tekstur ,i podnieść PxS do 2.0.

Jakość tekstur mam na “średnie”, a na małych wyglądają żałośnie - są rozmazane i skrajnie nieostre. Inne parametry kolejno i grupowo zmniejszałem - i nic, więc chyba majstrowanie przy teksturach przyniosłoby taki sam efekt. Kiedy z mojego komputera wyciągałem 20% możliwości i cieszyłem sie życiem, Pixel Shader był ostatnią opcją na którą zwróciłbym uwagę w ustawieniach gry. Teraz wiem jak wiele znaczy. Jakoś wytrzymam taką sytuację, takie zniekształcone niebo widzę nie pierwszy raz, co oznacza że przeszedłem z nim gre kilka razy i jakoś żyje. Więc teoretycznie pytam z czystej ciekawości.

Dodane 20.08.2010 (Pt) 16:26

Teraz już wiem że czegokolwiek bym nie napisał na forum DP, zawsze mogę się spodziewać Łukasha : D Dzięki :wink:

Pixel shader to technologia w której cień składa się z wielu pixeli,technologia jest bardzo ważna dla wyglądu gry ,odpowiada za cieniowanie wierzchołków pikseli ,czyli za płynne przechodzenie pomiędzy rożnymi odcieniami ,co tworzy w rezultacie efekt 3D.

Jak tylko coś umiem doradzić ,to można na mnie liczyć :wink:

Pixel Shader to jednostki wykonawcze w kartach graficznych zajmujące się cieniowaniem pikseli,oświetleniem i kolorami ,użyj Google,to sobie o tym poczytasz,mogą wykonywać mikroprogramy rysujące i poprawiające grafikę

O samym PS moge sobie przeczytać, a także o jakichś tam cechach odpowiednich wersji, ale mnie interesuje płynna różnica między 1.4 a 2.0 :smiley:

Aha, Na innym forum powiedziano mi

Ktoś wie jak to się robi na moim Radku i jaki efekt przyniesie zabieg?

najnowszy community patch to 1.74 a nie 1.70 więc możesz spróbowac go wgrać

O ile wiem, nie ma łatki zmieniającej 1.7 na 1.74, a nie chce ściągać 1GB danych.

oto link http://tawerna-gothic.org/nowiny/343-go … patch-v174

dzięki, ale

a ja napisałem

![-o<