Witam serdecznie. Zainstalowałem sobie ostatnio grę Gothic 3 z Community Patchem v1.70. Ponieważ (dzięki pomocy dobrychprogramistów) mam stabilną wersję DirectX 9 i sterowniki Omega 3.8.252, jako optymalne ustawienia gra zasugerowała mi średnie, co pozytywnie mnie zaskoczyło. Pierwszy raz w życiu mam ustawione promienie słońca, kamyki i roślinność w 3d, większą odległość rysowania i tak dalej, a płynność jest porównywalna z ustawieniami sprzed xx miesiecy, które były ściągnięte do absolutnego minimum. Duży skok, zwłaszcza biorąc pod uwagę moją kartę graficzną (patrz podpis), wyposażoną w Pixel Shader 2.0. Taką również wartość shadera zaproponowała gra i wszystko było ładnie pięknie, ale po kolejnym jej uruchomieniu w miastach tekstury podłoża były czerwone. Kompletnie. Zapytałem wujka google o przyczynę i sposób rozwiązania tego uciążliwego problemu, bojąc się, że będę musiał ponownie pożegnać się z falującą trawą. Jednak wyjście leżało gdzie indziej: zgodnie z poradami z pewnej strony o grach zmniejszyłem wartość PS do 1.4. Pierwszą znaczącą zmianę już zauważyłem, niebo nie jest takie:
a przedzielone na widnokregu jakby lustrzaną linią, która powoduje “pływanie” horyzontu przy ruszaniu kamerą, ponadto niebo zmieniło kolor i chmury są jakby brzydsze. Teraz nie mogę ustawić żadnych cieni, dodatkowych efektów. Po restarcie gry (wymaganym do “zaskoczenia” opcji) znów jest na >>brak<<. Ponieważ zwyczajnie boję się obserwowac pozostałe szczegóły, a poza tym chciałbym zasięgnąć profesjonalnej porady, pytam:
Jaka jest różnica w wydajności, jakości i wyglądzie gry Gothic 3 przy zmniejszeniu wartości Pixel Shader z 2.0 do 1.4?
Wassup997v2 , chyba naocznie się przekonałeś jaka jest różnica w jakości.Spróbuj obniżyć inne parametry ,jak są np : odległość pojawiania się tekstur ,zmniejsz rozdzielczość ,obniż jakość tekstur ,i podnieść PxS do 2.0.
Jakość tekstur mam na “średnie”, a na małych wyglądają żałośnie - są rozmazane i skrajnie nieostre. Inne parametry kolejno i grupowo zmniejszałem - i nic, więc chyba majstrowanie przy teksturach przyniosłoby taki sam efekt. Kiedy z mojego komputera wyciągałem 20% możliwości i cieszyłem sie życiem, Pixel Shader był ostatnią opcją na którą zwróciłbym uwagę w ustawieniach gry. Teraz wiem jak wiele znaczy. Jakoś wytrzymam taką sytuację, takie zniekształcone niebo widzę nie pierwszy raz, co oznacza że przeszedłem z nim gre kilka razy i jakoś żyje. Więc teoretycznie pytam z czystej ciekawości.
– Dodane 20.08.2010 (Pt) 16:26 –
Teraz już wiem że czegokolwiek bym nie napisał na forum DP, zawsze mogę się spodziewać Łukasha : D Dzięki
Pixel shader to technologia w której cień składa się z wielu pixeli,technologia jest bardzo ważna dla wyglądu gry ,odpowiada za cieniowanie wierzchołków pikseli ,czyli za płynne przechodzenie pomiędzy rożnymi odcieniami ,co tworzy w rezultacie efekt 3D.
Jak tylko coś umiem doradzić ,to można na mnie liczyć
Pixel Shader to jednostki wykonawcze w kartach graficznych zajmujące się cieniowaniem pikseli,oświetleniem i kolorami ,użyj Google,to sobie o tym poczytasz,mogą wykonywać mikroprogramy rysujące i poprawiające grafikę