Napisałem tekst, który chcę zapisać w Adobe Reader, jako plik pdf., żeby nikt nie mógł zmieniać treści tego dokumentu. Wiadomo, że jeśli zapiszę w Wordzie, każdemu komu prześlę tekst, będzie mógł go zmieniać, chyba tylko Adobe Reader oferuje opcję, która uniemożliwi zmiany.
Zwracam się do Was z zapytaniem jak zapisać tekst z Worda w Adobe. Próbowałem już otwierać plik w Adobe, ale nie otwiera :/, mimo, ze zaznaczyłem opcję, aby pokazywał wszystkie pliki.
Word nie ma opcji do zapisywania pliku jako pdf - ma to np. Open Office. Możesz jednak na komputerze zainstalować np. PDFCreator, który tworzy drukarkę.
Ale nie masz racji, że twojego worda każdy będzie mógł zmieniać - są przecież opcje ochrony dokumentu w samym programie.
Open Office Writer. Zda egzamin jeżeli dokument MS Worda nie jest zbyt skomplikowany - dużo tabel, grafik z efektami itp.
Google Apps (uwagi j.w.)
PDF Creator, CutePDF i inne “pseudo-drukarki” tworzące pliki pdf. Rozwiązanie najbardziej uniwersalne, bo pozwala na uzyskanie pliku PDF z dowolnej aplikacji potrafiącej drukować.
P.S. Z tym zabezpieczeniem dokumentu przed modyfikacją nie jest tak lekko. Możesz go (dokument Worda) zabezpieczyć hasłem, możesz utworzyć pdf. Ale zmiana treści dokumentu to żaden albo mały problem. Wystarczy wydrukować i /lub zeskanować (w trybie OCR)… Możesz jedynie zabezpieczyć plik przed modyfikacją podpisując go cyfrowo.