Plik zawierał wirusa i został usunięty. Nie można pobierać plików

Na jednym laptopie od sąsiada jest taki problem, że nie można pobierać żadnych plików, niezależnie od przeglądarki.

„Plik został usunięty ponieważ zawierał wirusa.”

Możliwe więc, że będzie to Zero Access Root Kit albo coś podobnego.

Nie mam jednak doświadczenia w usuwaniu wirusów.

Przesyłam logi z FRST.

Addition.txt (27,7 KB)
FRST.txt (50,7 KB)

1 polubienie

Odinstaluj z poziomu panelu sterowania dodaj/usuń programy:

  • Adobe Flash Player 32 PPAPI (HKLM-x32.…\Adobe Flash Player PPAPI) (Version: 32.0.0.303 - Adobe)
  • Odkurzacz (HKLM-x32.…\Odkurzacz 14.3_is1) (Version: 14.3.0.4600 - FranmoSoftware - Maciej Opaliński)
  • Trojan Remover (HKLM-x32.…\Trojan Remover_is1) (Version: - Simply Super Software)
  • WebAdvisor firmy McAfee (HKLM-x32.…{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.691 - McAfee, LLC)

Niewspierany Odkurzacz zamień na BleachBit, a iObit Uninstaller na GeekUninstaller.

Uruchom FRST, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” → https://pastebin.com/raw/m9QKrk81

Plik naprawczy przeznaczony jest tylko dla autora wątku!
Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt

Wykonaj pełne skanowanie Malwarebytes (zainstalowany na urządzeniu) oraz następującymi skanerami:

Załącz pliki wynikowe z działania skanerów oraz wspomniany wcześniej fixllog.txt :slight_smile:

Fixlog:
Fixlog.txt (17,2 KB)

Malware Bytes raport, 0 zagrożeń:
MalwareBytesRaport.txt (1,4 KB)

Malware Bytes AdwCleaner:
AdwCleaner[C00].txt (2,4 KB)

RogueKiller:
RogueKiller.txt (7,3 KB)
Usunąłem to InnoInteractive, co było z OrbitDownloader.

Zrestartowałem system.

Problem jest nadal. Pliki są usuwane podczas pobierania.

1 polubienie

Wykonaj nowe logi FRST + Addition do wglądu dla @iJuliusz i zastosuj się do dalszych porad, jakie Tobie zleci. Mam nadzieję, że będzie miał czas. :wink: