Plik zawierał wirusa i został usunięty. Nie można pobierać plików

Na jednym laptopie od sąsiada jest taki problem, że nie można pobierać żadnych plików, niezależnie od przeglądarki.

„Plik został usunięty ponieważ zawierał wirusa.”

Możliwe więc, że będzie to Zero Access Root Kit albo coś podobnego.

Nie mam jednak doświadczenia w usuwaniu wirusów.

Przesyłam logi z FRST.

Addition.txt (27,7 KB)
FRST.txt (50,7 KB)

1 polubienie

Odinstaluj z poziomu panelu sterowania dodaj/usuń programy:

  • Adobe Flash Player 32 PPAPI (HKLM-x32.…\Adobe Flash Player PPAPI) (Version: 32.0.0.303 - Adobe)
  • Odkurzacz (HKLM-x32.…\Odkurzacz 14.3_is1) (Version: 14.3.0.4600 - FranmoSoftware - Maciej Opaliński)
  • Trojan Remover (HKLM-x32.…\Trojan Remover_is1) (Version: - Simply Super Software)
  • WebAdvisor firmy McAfee (HKLM-x32.…{35ED3F83-4BDC-4c44-8EC6-6A8301C7413A}) (Version: 4.1.1.691 - McAfee, LLC)

Niewspierany Odkurzacz zamień na BleachBit, a iObit Uninstaller na GeekUninstaller.

Uruchom FRST, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” → https://pastebin.com/raw/m9QKrk81

Plik naprawczy przeznaczony jest tylko dla autora wątku!
Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt

Wykonaj pełne skanowanie Malwarebytes (zainstalowany na urządzeniu) oraz następującymi skanerami:

Załącz pliki wynikowe z działania skanerów oraz wspomniany wcześniej fixllog.txt :slight_smile:

Fixlog:
Fixlog.txt (17,2 KB)

Malware Bytes raport, 0 zagrożeń:
MalwareBytesRaport.txt (1,4 KB)

Malware Bytes AdwCleaner:
AdwCleaner[C00].txt (2,4 KB)

RogueKiller:
RogueKiller.txt (7,3 KB)
Usunąłem to InnoInteractive, co było z OrbitDownloader.

Zrestartowałem system.

Problem jest nadal. Pliki są usuwane podczas pobierania.

1 polubienie

Wykonaj nowe logi FRST + Addition do wglądu dla @iJuliusz i zastosuj się do dalszych porad, jakie Tobie zleci. Mam nadzieję, że będzie miał czas. :wink:

1 polubienie

FRST:
Addition.txt (17,3 KB)
FRST.txt (45,6 KB)

Próbowałem również ze ScanWithAntivirus w rejestrze, aby zmienić wartość tego z 3 na 1. Nie pomogło.

Witajcie.

@fastman92 Czy problem występuje u wszystkich użytkowników?
Piszesz, na każdej przeglądarce
Mamy do wyboru Opera, Chrome, FF, Edge
Sprawdziłeś wszystkie?

Wykonaj niewielki plik naprawczy

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\Intel\Desktop\dfs
    fixlist.txt (614 bajtów)
    „Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.

Możliwe, że będzie trzeba wykonać coś dodatkowo, ale sprawdź, czy nadal są problemy z zapisywaniem

1 polubienie

Wygląda teraz to tak, że problem występuje u jednego użytkownika, a drugiego nie występuje.
Przedtem wyglądało to tak, że był problem na dwóch kontach. Na jednym koncie wygląda problem jest rozwiązany teraz.
Problem występuje jednak na jakiekolwiek przeglądarce Edge, IE, Opera, Chrome.

Fixlog:
Fixlog.txt (5,0 KB)

1 polubienie

Dziękuję.

Należy więc zrobić nowy skan FRST, ale na zalogowanym użytkowniku, u którego problem występuje

Możesz zrobić screenshot w momencie wystąpienia problemu?

1 polubienie

Ten temat został automatycznie zamknięty 90 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.