Pliki PDF wysłane mailowo nie otwierają się u odbiorcy

Witam wszystkich :slight_smile:

 

mam problem z plikami pdf wysyłanymi mailowo. Problem polega na tym, że wysłane pliki pdf nie otwierają się u odbiorcy.  A właściwie, niektóre się otwierają, a niektóre nie. Nie zauważyłem zależności, która by łączyła wszystkie uszkodzone pliki. 

Ja używam gmaila w przeglądarce, odbiorca otwiera maile za pomocą home`a w przeglądarce. 

Na razie radzę sobie  z tym problemem w taki sposób, że pliki pdf otwieram w ps`ie i zapisuje je jako nowe pliki pdf. Problem ustępuje, ale jest to raczej ukrywanie problemu, a nie rozwiązanie go. 

Problem występuje tylko  u jednego odbiorcy. Pliki generuje za pomocą Adobe Acrobat Reader`a - aktualna/najnowsza wersja.

 

Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry dziękuję za poświęcony czas

A jakiego programu używa odbiorca?  Czy jak odbiorca wyśle Ci ponownie ten sam plik, to otwiera się u Ciebie?

Programy Adobe to należą do czołówki najbardziej podatnych na szkodliwe ataki aplikacji…pliki PDF są właśnie często do tego wykorzystywane i dlatego wyjątkowo “ostro” kontrolowane przez niektóre aplikacje zabezpieczające. Stąd mogą być u odbiorcy problemy.

Spróbuj używać innej drukarki do pdf np. którejś z tych, ale lepiej jeśli pobranej ze strony producenta

http://www.dobreprogramy.pl/Konwertery-i-generatory-PDF,Programy,Windows,79.html

 

jeśli odbiorca używa coś pt. Windows Live Mail…  to wszelkie pliki przesłane o nazwie przykład : przykład…pdf   zamieni na przykład._pdf

Znam powód problemu. Mianowicie plik generowany jest z pewnego programu do obsługi baz danych za pomocą Adobe Acrobat Readera w systemie windows. Odbiorca ma MACa. Rozmawiałem  z twórcą programu do bazy danych i problem stoi po jego stronie i jest już znany. W najbliższym czasie mają wdrożyć w problem programistę, który zajmie się tym mankamentem.

Dziękuję bardzo wszystkim za szybką pomoc :slight_smile:

 

Temat można uznać za zakończony